ریسک های بعد از برجام در ششمین شماره از ماهنامه بانکداری آینده/ریسک های ایران و جهان در سال پیش رو

هفت بحث در هفت پرونده

ششمین شماره ماهنامه «بانکداری آینده» با نگاهی ویژه به تحولات بانکداری الکترونیک و پرداخت در ششماهه اول اجرای برجام منتشر شد.در این شماره ریسک های جهانی و ایران در حوزه های مختلف از جمله فناورانه مطرح شده است./متن کامل سخنرانی کریستین بولهاف، مدیرعامل شرکت «پروگنوس» منتشر شده که چشم انداز جالب توجهی از نظام بانکداری ایران در دوران پس از تحریم ها ارائه کرده است. بولهاف، در این سخنرانی توصیه ها و راهبردهای مهمی را به بانک مرکزی ایران ارائه داده است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  ششمین  شماره ماهنامه «بانکداری آینده» با نگاهی ویژه به تحولات بانکداری  الکترونیک و پرداخت  در ششماهه اول اجرای برجام   منتشر شد.در این شماره ریسک های جهانی و ایران در حوزه های مختلف از جمله فناورانه مطرح شده است.

 گفت و گوی ویژه این ماهنامه با علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی، به عنوان بازوی پژوهشی بانک مرکزی، به بررسی «شرایط ورود بانک های خارجی، به ایران» پرداخته  و نبود شفافیت را عمده کاستی موجود در این زمینه دانسته است. این گفت و گو از جهات دیگر نیز جالب توجه است. چرا که نوعی بازتعریف از شرایط ایران بعد از پایان تحریم ها و به طور خاص در بخش بانکداری الکترونیک ارائه کرده است. نظرات برخی از مدیران بانک مرکزی و دیگر بانک ها نیز، در این ماهنامه، مکمل بحث های مطرح شده پرونده ویژه ای تحت عنوان «بانکداری پس از تحریم» است.

نگاهی به بگزیده گفتارها و نوشتارها
  همچنین، متن کامل سخنرانی کریستین بولهاف، مدیرعامل شرکت «پروگنوس» منتشر شده که چشم انداز جالب توجهی از نظام بانکداری ایران در دوران پس از تحریم ها ارائه کرده است. بولهاف، که چندی پیش برای حضور در همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در ایران حضور داشت در این سخنرانی توصیه ها و راهبردهای مهمی را به بانک مرکزی ایران ارائه داده است.
یادداشتهایی از علی صدقی،مدیرعامل بانک رفاه،سیدکمال سیدعلی کارشناس بانکی،مهمران محرمیان،معاون شبکه شرکت خدمات، همچنین
گفتگو با علی کرمانشاه معاون فناوری های نوین بانکی،متن سخنرانی سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفرماتیک در همایش پنجم،گفتگو با محمد مظاهری مدیرعامل توسن تکنو،گفتگو با حسین حیدری معاون بانکداری تجاری بانک ملت ،اینفوگرافی از ریسک های جهان و ایران طی یک سال تا 18 سال آینده و ترجمه هایی از مهمترین رویدادهای فناوری بانکی و پرداخت از جمله مهمترین گفتارها و نوشتارهای این شماره است.

«بانکداری آینده» در مجموع در هفت پرونده در کنار موضوعات حوزه فناری بانکی ، پسابرجام و  تحولات بازار و چشم اندازهای موجود، به برخی از موضوعات امروز نظام پولی ایران نیز پرداخته است از جمله بانکداری جامع، بازار واسپاری ها، نظام تامین سرمایه و بانکداری بین الملل در ایران.   کلیاتی از این پرونده ها به شرح زیر است.

بانکداری بین الملل

آیا شرایط برای همکاری میان بانک های ایرانی و خارجی فراهم می شود؟ پیش از این تلاش هایی برای حضور بانک های خارجی در ایران به صورت مشترک مستقل انجام شد. اما با تشدید تحریم ها این تلاش ها ناکام ماند. در این پرونده الزامات و راهکارهای ورود بانک های خارجی به ایران و همکاری های مشترک میان ایران و جهان در بانکداری بررسی شده است.

بازارها

در واکنش به توافق نهایی ایران و رفع تحریم ها، بازارهای مالی داخلی با رکوردشکنی هایی همراه شد. اما آیا این رفتارها با غلبه نگاه هیجانی بود یا واقعیت اقتصاد ایران را انعکاس داد؟ در این پرونده علاوه بر بورس، بازار ارز نیز با نیم نگاهی به تحولات بازارهای جهانی بررسی شده است.

تامین سرمایه

کسب و کارهای بزرگ جهان، امروزه بدون شرکت های تامین سرمایه معنایی ندارد و اقتصاد جهان بر مبنای شراکت، ادغام، تملک و تامین سرمایه می چرخد. موضوعی که در ایران مغفول مانده است. در این پرونده به الزامات ورود شرکت های تامین سرمایه به اقتصاد ایران اشاره شده است.

فناوری پس از برجام

همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، طی دو روز برگزاری توانست بخش اعظمی از علم و دانش جدید بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت را به مخاطبان خود انتقال دهد. در این پرونده گفت و گویی با رئیس پژوهشکده پولی و بانکی به عنوان بازوی پژوهشی سیاستگذاری پولی کشور صورت گرفته است. علاوه بر آن، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی نیز به برخی سوالات مطرح شده در حوزه فناوری های بانکی پاسخ داده است.

بانکداری جامع

مشتری محوری در بانکداری سال هاست که در دستور کار بانک های ایرانی قرار گرفته است؛ اما سابقه بیشتری در بانک های غربی دارد. نکته مهم در بانکداری جامع تفکیک مشتریان به گروه های مختلف و ارائه محصولات مطابق با نیازهای هر گروه مشتریان است. در این پرونده نگاهی داشته ایم به شرایط بانک های ایرانی در قالب بانکداری جامع.

داووس

داووس 2016، ماننده همیشه با بحث و نظرهای فراوان همراه بود. اما نکته مهم خوش بینی اندک و محتاطانه نسبت به آینده ریسک های اقتصادی دنیا بود. در این پرونده علاوه بر نیم نگاهی به اجلاس داووس، فرصت ها و تهدیدهای انقلاب بانکی ایران پس از تحریم ها بررسی شده است.

حامیان این شماره
در کنار خوانندگان و مشترکین ماهنامه ، حامیان  شماره ششم ماهنامه به شرح زیر هستند: بانک ملت،شرکت خدمات انفورماتیک،شرکت جی اس اس،شرکت داده پردازی،شرکت فرادیس البرز،شرکت پدیسار،بانک سپه و بیمه رازی.

نحوه تهیه

شماره ششم ماهنامه بانکداری آینده در 100 صفحه و قیمت 10 هزار تومان منتشر شده است و علاقه مندان جهت تهیه نسخه چاپی این شماره می توانند  با شماره 88644303 تماس بگیرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  5  =