قوه قضاییه با متخلفان بانکی برخوردی جدی می کند

پیشنهاد رییس دستگاه قضا برای بازگشت منابع تولید

با آن دسته از 500 تن افرادی که از بانک‌ها تسهیلات کلان دریافت و با تبدیل آن به ارز و هزینه در خارج از کشور ، آن را از مسیر تولید خارج کردند ، برخورد جدی خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رئیس قوه قضاییه در ساری گفت : این دستگاه ، وضعیت معوقات بانکی کشور را رصد می کند .

رئیس قوه قضاییه در سومین روز سفر خود  به مازندران ، در همایش اقتصاد مقاومتی و حمایت قضایی در ساری گفت : با آن دسته از 500 تن افرادی که از بانک‌ها تسهیلات کلان دریافت و با تبدیل آن به ارز و هزینه در خارج از کشور ، آن را از مسیر تولید خارج کردند ، برخورد جدی خواهد شد .

آیت الله صادق آملی لاریجانی افزود : دستگاه قضا همچنین برای سرمایه گذارانی که با وجود بکارگیری تسهیلات در بخش تولید با مشکل بازپرداخت مواجه شدند ، ایجاد فرصت برای بازگشت منابع تولید را پیشنهاد می کند .

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به ضربه تحریم ها به اقتصاد کشور با وجود برخی سوء مدیریتها خاطرنشان کرد : اگر مدیریت صحیح در برخی از بخش ها وجود داشت ، تحریم های دولت های خارجی اثر منفی کمتری داشت .

عضو خبرگان رهبری واردات بی رویه کالاهای لوکس و قاچاق به کشور را از آفات پساتحریم در ضعف تولید داخلی اعلام کرد و گفت : با کیفی سازی و تقویت محصولات تولیدی ، فرصت جذب بازار داخلی را فراهم کنیم .

آیت الله آملی لاریجانی همچنین بابیان اینکه واردات و صادرات بی رویه ،سوء مدیریت ، تعدیل نیروی کار و تاخیر در اعطای مجوزها ، بخش تولید را با مشکل مواجه می کند ، ایجاد و توسعه همزمان سامانه های برخط در بخش‌های مختلف را راهکار برون رفت از این معضل برشمرد .

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه سرمایه گذار داخلی و خارجی برای افزایش تولید نیاز به امنیت قضایی دارد، بر حمایت دستگاه قضا و پرهیز از نگاه کوتاه بینانه به این بخش تاکید کرد .

وی کاهش ارزش پولی و تجربه تورم 45 درصدی را نیز از مشکلات بانک‌ها در ارائه تسهیلات کم بهره به تولید کنندگان برای تقویت بخش تولید داخلی دانست و افزود: بازنگری قوانین قدیمی و نامرتبط امور مالی کشور برای تقویت اقتصاد ضروری است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  −    =  65