آخرین اخبار از قاچاق ارز از کشور

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان تهران تاکید کرد: عمده قاچاق ارزی که در عوام رایج است قاچاق ارز مسافری است که بیش از 99 درصد آن ثبت و ضبط و به بانک مرکزی تحویل داده شده و به نفع دولت ضبط می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی‌اکبر پوراحمدنژاد‌ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مشکلی که در حال حاضر در بحث مدیریت قاچاق داریم و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دنبال آن بوده، این موضوع است که روند مبادلات اقتصادی و گمرکی در قالب یک مکانیزم شبکه کامپیوتری قابل احصاء و رصد باشد.

وی با بیان اینکه سیستم مکانیزم ارز عملا در بانک مرکزی یک شاکله و ضابطه‌ای برای خود تعریف کرده است، گفت:بیش از 99 درصد ارز‌هایی که برخلاف ضوابط و خارج از عرف متداول قرار است از کشور خارج ‌شود به دلیل سیستم امنیتی که در حال حاضر در فرودگاه‌ها مستقر است کشف و ضبط می‌شود.

این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در عین حال بیان کرد: عده‌ای که قصد خروج ارز خارج از اظهارات قانونی را دارند بعضا در روند انتقال نیز کشف می‌شوند که این روند توسط مکانیزمی است که بانک مرکزی طراحی کرده و به دلیل وجود این مکانیزم مراقبت در این زمینه بسیار سهل شده است.

گفتنی است؛ بر اساس اعلام بانک مرکزی هر مسافر حداکثر می تواند 5000 دلار با خود ببرد. اگر کسی بیش از این رقم همراه خود داشته باشد باید ارز خود را به بانک‌های فرودگاه تحویل دهد یا در آنجا حساب ارزی باز کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  24  =  27