بهای نفت کاهش یافت

بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات امروز (سه‌شنبه) کاهش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در حالیکه فعالان بازار پس از افزایش سه الی چهار درصدی قیمت نفت در روز گذشته کسب سود کردند قیمت نفت در معاملات امروز به دلیل رشد اقتصادی ضعیف که چشم‌انداز تقاضا را در بحبوحه اشباع بازار ضعیف می‌کند، کاهش یافت.

بازارهای نفتی از شروع این هفته به دلیل اطلاعاتی مبنی بر رسیدن قیمت نفت به کف بازار پس از کاهش بیش از 50 درصدی طی یک سال گذشته و اشباع عرضه جهانی که تحلیلگران بدبین را به کاهش بیشتر قیمت‌ها متمایل کرده دچار نوسان بودند.

فعالان بازار همچنین روی قراردادهای نفتی ماه آتی آمریکا متمرکز هستند که به زودی منقضی می‌شود. قراردادهای نفت سبک آمریکا برای ماه اکتبر پس از معاملات امروز منقضی می‌شود و قراردادهای ماه نوامبر در دستور کار قرار خواهند گرفت.
نفت سبک آمریکا در معاملات امروز با 64 سنت کاهش 46 دلار و 4 سنت در هر بشکه داد و ستد شد و نفت برنت با 48 سنت کاهش به 48 دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید.
تحلیلگران می‌گویند: کاهش قیمت نفت نتیجه چشم‌انداز ضعیف اقتصادی و تداوم عرضه مازاد نفت در بازار است.
موسسه مالی بارکلی امروز در گزارشی اعلام کرد: کاهش قیمت نفت تاثیر زیادی روی تصمیم ‌گیری‌ها دارد چرا که نگرانی‌ها را درباره کاهش قیمت احتمالی افزایش می‌دهد. همچنین به این دلیل که کاهش قیمت بیشتر از اطلاعات کلان اقتصادی نشان دهنده کاهش تقاضای جهانی هستند.
تحلیلگران همچنین می‌گویند: قیمت نفت همچنان جا برای کاهش دارد. چندین بانک از جمله گلدمن‌ساش و بانک ANZ‌ پیش‌بینی‌های خود را درباره قیمت نفت در ماه جاری تنزل داده و می‌گویند به دلیل کاهش تقاضا تا سال 2016 یا 2017 طول می‌کشد تا مازاد عرضه ایجاد شده در سال گذشته به دلیل افزایش عرضه کاهش پیدا کند.
این در حالی است که کاهش قیمت در معاملات امروز پس از افزایش آن در روز گذشته رخ داد بطوریکه قیمت نفت آمریکا به دلیل علایم کاهش ذخایر و کاهش فعالیت‌های حفاری که به معنی کاهش تولید نفت این کشور در آینده است پنج درصد افزایش یافته بود.
نشانه دیگری که حاکی از رسیدن قیمت‌ها به کف بازار است این است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری هفته گذشته به کاهش سرمایه‌گذاری‌ها کوتاه مدت در آمریکا ادامه دادند علامتی که نشان می‌دهد آنها دیگر به کاهش بیشتر قیمت نفت اعتقادی ندارند.
در بخش تقاضا، تقاضای نفت چین در ماه اوت با 10.2 درصد افزایش نسبت به سال قبل به روزانه 10 میلیون و 750 هزار بشکه رسید. تقاضای نفت چین همچنین نسبت به ماه ژوئیه که روزانه 10 میلیون و 620 هزار بشکه بود 1.2 درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  30