آمادگی توتال برای همکاری با ایران درزمینه اکتشاف،‌ تولید و خرید نفت

شراکت در تولید و بازاریابی ال.ان.جی با شریک قدیمی

رئیس کارگروه قراردادهای نفتی از آمادگی شرکت توتال فرانسه برای همکاری با ایران در زمینه اکتشاف، ازدیاد برداشت، خرید نفت، تولید و بازاریابی ال‌ان‌جی و پتروشیمی خبر داد و گفت: نقشه راه همکاری بین دو کشور در پساتحریم تدوین می شود.

به گزارش ایسنا، سیدمهدی حسینی پس از دیدارآرنود برویک (Arnaud Breuillac)، مدیر بخش اکتشاف و تولید شرکت توتال با بیژن زنگنه، وزیر نفت که عصر دیروز در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد، به سابقه همکاری ایران و توتال فرانسه اشاره کرد و درباره محتویات این دیدار گفت: این شرکت فرانسوی خواستار خرید نفت خام از ایران است.

وی با بیان این که این شرکت همچنین برای حضور در بخش ال ان جی و بازاریابی آن نیز اعلام آمادگی کرده است، توسعه میدانهای نفتی به خصوص توسعه میدانهای مشترک را از دیگر مباحث مطرح شده در دیدار امروز عنوان کرد و گفت: افزایش ضریب بازیافت از مخازن نفتی، اکتشاف و حضور در بخش پتروشیمی از دیگر موارد مطرح شده در دیدار امروز بوده است.

حسینی همکاری بین دو کشور را منوط به برداشتن تحریمها عنوان کرد و گفت: نقشه راه همکاری بین ایران و توتال در آینده تدوین خواهد شد.

براساس اعلام وزارت نفت، هیات اقتصادی ١٦٠ نفره فرانسوی که نمایندگانی از شرکت توتال و تکنیپ نیز در آن حضور دارند امروز (دوشنبه، ٣٠ شهریورماه) به ریاست استفان لوفول، وزیر کشاورزی و ماتیاس فکل، وزیر مشاور در امور بازرگانی خارجی و جهانگردی وارد تهران می شوند.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه مردادماه امسال در تهران حاضر شد و علاوه بر همتای ایرانی خود با بیژن زنگنه، وزیر نفت و تنی چند از مقامهای کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

جمهوری اسلامی ایران از زمان امضای توافق برجام در تیرماه امسال در وین پایتخت اتریش، میزبان هیئتهای گوناگون از کشورهای مختلف جهان به ویژه اروپایی، آلمان، فرانسه، ایتالیا، صربستان، اتریش، چک، اسپانیا و اوکراین بود.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄  4  =