توصیه مدیرعامل شرکت نفت برای میادین خلیج فارس در دوران پساتحریم

معاون وزیر نفت با بیان این‌که ظرفیت فعلی تولید زیرمجموعه فلات قاره 500 هزار بشکه است گفت: روزهایی ظرفیت تولید در فلات قاره 800 هزار بشکه بود و در دوران پساتحریم برای شرکتی که نزدیک به 100 میلیارد ذخیره نفتی در اختیار دارد، باید ظرفیت پیشین تولید احیاء شده و ضریب بازیافت افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رکن‌الدین جوادی در مراسم سی و پنجمین سالگرد تاسیس شرکت فلات قاره با بیان این‌که این شرکت علاوه بر نقشی که به عنوان سنگر اقتصادی برای تولید نفت دارد یک حضور نانوشته امنیت سیاسی و امنیت ملی نیز دارا است، خاطر نشان کرد: فلات قاره نقش تعیین‌کننده‌ای در وضعیت کشور در منطقه پرثروت و پرچالش خلیج فارس دارد.

وی افزود: حضور ما در این خطه پرارزش و پرماجرا نشانگر اثبات قدرت سیاسی و امنیتی در این آب‌هاست و باید تلاش کنیم که این نقش پررنگ‌تر شود.

معاون وزیر نفت با بیان این‌که برای پررنگ‌تر این نقش باید اقدامات اساسی صورت گیرد، اظهار کرد: اول این‌که در دوران پساتحریم برای شرکتی که نزدیک به 100 میلیارد بشکه ذخائر نفتی در دست دارد باید بتوانیم با بهبود اداره تاسیسات و افزایش بازیافت و نگهداری تولید موجود و توسعه میادین که قابلیت دارند به تولید بالاتر دست یابیم.

جوادی با اشاره به این‌که امروز ظرفیت تولید فلات قاره 500 هزار بشکه است، گفت: اگرچه همه آنچه که فلات قاره تولید کرده حتی در دوران تحریم به فروش رسیده، اما روزهایی ظرفیت تولید فلات قاره 800 هزار بشکه بوده است.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه و همگام با افق‌های سیاسی و اجتماعی که گشایش آن نزدیک است باید با برنامه‌ریزی درست این فرصت را ایجاد کنیم که ظرفیت تولید افزایش یابد و حضور مقتدرانه‌تر در منطقه محقق شود.

وی با تاکید بر حضور برنامه‌ریزی شده برای توسعه میادین که باید در دستور کار قرار بگیرند، تاکید کرد: کارکنان و مدیران فلات قاره این قابلیت را دارند که ظرفیت تولید پیشین را مجددا احیاء کنند.

معاون وزیر نفت در ادامه تجدید سازمان در فلات قاره را مورد دیگری که باید در دستور کار قرار گیرد و خاطر نشان کرد: ساختار سازمانی و فرآیند فلات قاره نیاز به، به‌روز شدن دارد تا زمینه‌ی بهره‌وری بیشتر و رشد افرادی که قابلیت دارند فراهم شود.

به گفته جوادی اکنون بلوغ پیدا کرده تا عارضه‌یابی کنیم و زمینه را برای توسعه تولید و بهبود وضع موجود فراهم کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  15