بهای نفت افزایش یافت

پس از کاهش چهار درصدی

بهای نفت در بازارهای جهانی پس از کاهش شدید در معاملات روز دوشنبه، امروز (سه‌شنبه) قدری افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بهای نفت روز دوشنبه به دلیل چشم انداز کاهش تقاضا در فصل پاییز و آمار ضعیف اقتصادی از سوی چین کاهش یافت.
نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه آتی امروز با 30 سنت افزایش 44 دلار و 30 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت برنت با 32 افزایش 46 دلار و 69 سنت در هر بشکه رسید.
این واسطه نفتی افزود: معاملات امروز بیانگر روند عرضه و تقاضا در بازار نیست بلکه واکنشی به تغییرات روز گذشته است.
رئیس جمهور ونزوئلا اواخر روز گذشته درخواست خود را از سازمان کشورهای صادرکننده نفت برای برگزاری نشست سران اعضای این سازمان تکرار کرد و گفت که پیشنهاد کشورش را برای بالا بردن قیمتها به اوپک ارائه خواهد داد.
این در حالیست که تولیدکنندگان خاورمیانه ای اوپک که به طور موثر این گروه صادرکننده نفت را تحت کنترل دارند، تاکنون متعهد شده اند که برای دفاع از سهم بازار خود در برابر رقبا سطح بالای تولید را حفظ خواهند کرد.
آنها تاکنون به رغم درخواستهای دیگر اعضای اوپک همچون ونزوئلا مبنی بر کاهش تولید مازاد از سوی خاورمیانه روی تصمیم خود پافشاری دارند.
این در حالیست که رقابت روز افزونی بین تولیدکنندگان کم هزینه خاورمیانه از جمله کویت و عربستان برای بیرون کردن یکدیگر از میدان بوسیله ارائه تخفیف به مشتریان در آسیا آغاز شده است.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  −  39  =