تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا مجددا کاهش یافت

شرکت‌های انرژی آمریکایی برای دومین هفته متوالی تعداد سکوهای حفاری نفت شیل را کاهش دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، شرکت خدمات نفتی بیکرهیوز اعلام کرد: تعداد سکوهای حفاری نفت شیل این کشور در هفته گذشته برای دومین هفته متوالی کاهش یافت.

این کاهش نشان می‌دهد که کاهش اخیر قیمت نفت باعث شده که برخی شرکتهای حفاری برنامه‌های اعلام شده خود مبنی بر بازگشت به میادین را متوقف کنند.

بیکرهیوز افزود: شرکتهای حفاری نفت شیل آمریکا در هفته منتهی به 11 سپتامبر 10 سکو و در هفته منتهی به چهارم سپتامبر 13 سکوی حفاری را کنار گذاشتند و مجموع شمارش سکوهای حفاری در این کشور به 625 مورد رسید. این در حالیست که در شش هفته از هشت هفته گذشته تعداد سکوها افزایش یافته بود.
در دو هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری در آمریکا بیشترین کاهش را از اوایل می تاکنون داشته است.
از شروع ژوئیه این افزایش سکوها نشان داد که برخی شرکت‌های حفاری به برنامه‌های اعلام شده در ماه می و ژوئن(زمانیکه قیمتها به 60 دلار در هر بشکه رسید) برای افزایش سکوها عمل کرده اند.
این در حالیست که متوسط قیمت نفت آمریکا این هفته 45 دلار در هر بشکه بود که نسبت به متوسط 47 دلاری هفته قبل تر کاهش نشان می‌دهد.
بهای نفت سبک آمریکا در آخرین روز معاملات هفته گذشته بیش از دو دلار در هر بشکه کاهش یافت پس از آنکه بانک های گلدمن ساش و کارمزبانک هردو با استناد به تداوم مازاد عرضه و نگرانی درباره اقتصاد چین، پیش‌بینی خود را درباره بهای نفت کاهش دادند.
گلدمن ساش اعلام کرد: بازار نفت حتی بیشتر از انتظار ما اشباع شده است و پیش بینی میشود که این عرضه مازاد در سال 2016 ادامه داشته باشد.

شرکتهای حفاری در آمریکا این هفته در هر یک از حوضه‌های نفتی ایگل فورد در جنوب تگزاس، نیوبرارا در کلورادو و ویومینگ، باکن در داکوتای شمالی و مونتانا و پرمیان در غرب تگزاس و شرق نیومکزیکو، یک سکو را کاهش دادند.
آمارهای دولتی نشان می‌دهد، تولید نفت آمریکا در واکنش به کاهش قیمتها نسبت به چند هفته قبل کاهش یافته و تولید کنونی این کشور از روزانه 9 میلیون و 600 هزار بشکه در اواخر می تا اواسط ژوئیه (بالاترین سطح از دهه 1970) به حدود روزانه 9 میلیون و 100 هزار بشکه در هفته گذشته تنزل کرده است.

این کاهش تولید چند ماه پس از آنکه شرکت‌های انرژی آمریکایی سرمایه گذاری خود و تعداد سکوها را از سطح بی‌سابقه 1609 مورد در اکتبر گذشته 60 درصد کاهش دادند، رخ داده است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄  4  =