تحولات دلار، طلا و نفت در بازارهای جهانی

گزارشی از تغییرات هفته گذشته میلادی

تقویت دلار در در مقابل چهار ارز، کاهش قیمت طلا و افزایش قیمت نفت، عمده ترین تغییرات ثبت شده در وضعیت اقتصاد جهانی در هفته اول سپتامبر است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، متوسط ارزش دلار در هفته منتهی به ششم سپتامبر( 15 شهریورماه) در مقایسه با هفته ماقبل آن در برابر ین ژاپن، یورو، فرانک و پوند تقویت شد. براین اساس ارزش دلار 0.2 در برابر ین ژاپن، یورو 1.5، فرانک 1.84 و پوند 1.73 درصد افزایش ارزش داشته است.

تحقیقات بانک مرکزی نشان می‌دهد که علت تقویت ارزش دلار در مقابل این چهار ارز ناشی از گمانه‌زنی در مورد افزایش نرخ بهره تا پایان ماه، عدم تغییر نرخ بهره اروپا و همچنین ثبات بازار‌های جهانی ارز بوده است.

اما در حدود یک هفته گذشته نرخ‌های پایان وقت بازار نیویورک بیانگر آن است که هر یورو در محدوده 1.1124 تا 1.1315 دلار و هر پوند در محدوده 1.5169 تا 1.5345 دلار در نوسان بوده است. همچنین هر دلار در دامنه 119.01 تا 121.23 ین تغییر کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمار ضعیف مدیران خرید کارخانه‌ای در چین، نوسان بازار‌های مالی جهانی و همچنین آمار شاخص مدیران خرید کارخانه‌ای در ایالات متحده موجب تضعیف ارزش دلار در مقابل سایر ارز‌ها شده است.

نمودار تغییرات نرخ دلار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ⁄  2  =