بهای نفت افزایش یافت

بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات امروز چهارشنبه افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی به دلیل نتایج عملکرد قوی بازارهای آمریکایی و اروپایی افزایش یافت اما بازارهای سوخت به دلیل عرضه مازاد در برابر افزایش قیمت مقاومت نشان دادند.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بازارهای سهام در آسیا پس از اطلاعات خوشبیانه اقتصادی در آلمان که باعث تقویت بازارهای آمریکا و اروپا شد، وضعیت بهتری پیدا کردند.
نفت برنت در معاملات امروز با 23 افزایش 49 دلار و 75 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت سبک آمریکا با 19 سنت افزایش به 46 دلار و 13 سنت در هر بشکه رسید.
به رغم این افزایش نگرانیها مبنی بر اینکه تولید بالای جهانی به رکود روزافزون در تقاضا به ویژه در آمریکا منجر خواهد شد، همچنان پابرجا است. پایان فصل رانندگی‌های تابستانی در آمریکا به معنی کاهش مصرف سوخت در این کشور است.
قیمت نفت از ژوئن 2014 تاکنون به اشباع عرضه جهانی تقریبا 60 درصد کاهش یافته است. در هفته های اخیر قیمت نفت الاکلنگ وار در نوسان بوده زیرا به دلیل تولید بی‌سابقه نفت، نگرانی درباره کندی رشد اقتصادی چین باعث ناآرامی در بازارهای بورس جهانی شده است.
بانک ای ان زد اعلام کرد: ناپایداری قیمت کالاها همچنان بالا است و بازارها سعی دارند که پایه جدیدی را در برابر تبعات تقاضای فصلی ضعیف تر ثبت کنند.
در بین عرضه‌کنندگان گمانه‌زنی‌های اخیر مبنی بر اینکه تمایل برخی تولیدکنندگان به همکاری در زمینه کاهش عرضه و حمایت از افزایش قیمت‌ها این هفته با مخالفت روسیه و مکزیک با کاهش عرضه کمرنگ شدند.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک نزدیک به سطوح بی‌سابقه در حال تولید است تا رقبا بویژه تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا را که تاکنون در برابر کاهش قیمتها مقاومت کرده و به تولید ادامه داده اند از میدان خارج کند.
اوپک اعلام کرد که اندونزی به رغم اینکه در حال حاضر یک واردکننده صرف نفت است، در حال فعال کردن مجدد عضویت خود در این سازمان است.
در صورت تکمیل این عضویت، تقریبا سه درصد به عرضه نفت اوپک افزوده خواهد شد.
اندونزی در کنار لیبی، اکوادور و قطر چهارمین کشور کوچک تولیدکننده نفت است که به عضویت این سازمان درمی آید و تعداد اعضای این سازمان را به 13 کشور می‌رساند.
اندونزی به دلیل رسیدن قیمت نفت به سطح بی‌سابقه و افزایش تقاضای داخلی و کاهش تولید نفت در سال 2009 از عضویت در اوپک انصراف داد. این کشور قبل از انصراف، 50 سال عضور اوپک بود.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  20