ازدیاد برداشت از مخازن نفتی ایران با همکاری اتریش

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از آمادگی شرکت او ام وی اتریش برای همکاری با ایران پس از تحریمها خبر داد و گفت: اتریش آماده همکاری برای ازدیاد برداشت از مخازن نفتی ایران است.

به گزارش ایسنا، امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار روز گذشته (دوشنبه، ١٦ شهریورماه) بیژن زنگنه، وزیر نفت و راینر زله، مدیرعامل شرکت او ام وی اتریش در گفتگو با خبرنگار شانا مهمترین محور این مذاکرات را برداشت بیشتر از مخازن به روشهای EOR و IOR (بهبود و افزایش تولید) و همکاری در صنعت گاز عنوان کرد و گفت: این شرکت اعلام آمادگی کرد ضریب برداشت از مخازن نفت و گاز ایران را با بکارگیری تکنولوژیهای جدید به دو برابر میزان فعلی برساند.

وی درباره این که آیا درباره صادرات و انتقال گاز ایران به اروپا با این شرکت اتریشی صحبتی شده است، گفت: صادرات گاز به اروپا مسئله ای است که باید در بلندمدت به آن نگاه کرد.

زمانی نیا با تاکید بر این که ایران در آینده نزدیک برنامه ای برای صادرات گاز به اروپا ندارد، تصریح کرد: هم اکنون اولویت نخست صادرات گاز ایران کشورهای همسایه و منطقه هستند که هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

براساس اعلام وزارت نفت، بیژن زنگنه دیروز بلافاصله بعد از دیدار با خوزه مانوئل سوریا لوپز، وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا با راینر زله، مدیرعامل شرکت او ام وی اتریش در خصوص زمینه های همکاری این شرکت در ایران دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  −    =  42