صادرات نفت ایران به پایین ترین سطح ۶ ماه گذشته می‌رسد

رویترز:

به نظر میرسد صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر با 16 درصد کاهش نسبت به ماه اوت به پایین ترین سطح شش ماه اخیر برسد.

ایران در تلاش برای پس گرفتن سهم بازار تصاحب شده توسط رقبایی همچون عربستان، از جانب خریداران آسیایی در زمینه پیشنهاد تخفیف در ازای افزایش خرید واکنشهای گرمی را دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، به رغم خوشبینی ایران نسبت به توافق هسته ای تاریخی با غرب، آمار تفتکش‌ها نشان می‌دهد تهران در افزایش صادرات نفت خود با مشکلاتی مواجه است و میزان فروش این کشور در ماه سپتامبر با 16 درصد کاهش نسبت به ماه اوت به پایین ترین سطح شش ماه اخیر برسد.

ایران در تلاش برای پس گرفتن سهم بازار تصاحب شده توسط رقبایی همچون عربستان، از جانب خریداران آسیایی در زمینه پیشنهاد تخفیف در ازای افزایش خرید واکنشهای گرمی را دریافت کرده است.

آمار بارگیری نفتکشها در ماههای اوت و سپتامبر برای تحویل در ماه سپتامبر و اکتبر نشان میدهد، به دلیل کاهش فصلی تقاضا در پایان تابستان و رسیدن واردات چین از ایران به پایین ترین سطح یک سال اخیر، واردات خریداران اصلی در آسیا در ماه سپتامبر برای دومین ماه متوالی کاهش یافته است.

این برخلاف انتظارات مبنی بر افزایش صادرات ایران پس از توافق هسته ای ماه ژوئیه بین ایران و شش قدرت جهانی است. اگرچه تحریم‌ها تا اوایل سال آینده به طور رسمی لغو نخواهند شد.
مجموع صاردات نفت خام و میعانات ایران در ماه سپتامبر به روزانه یک میلیون و 20 هزار بشکه در روز خواهد رسید که پایین‌ترین سطح از ماه مارس تاکنون است.
میزان واردات نفت چین از ایران در ماه سپتامبر از روزانه 523 هزار بشکه در ماه اوت به روزانه 348 هزار بشکه می‌رسد.
همچنین میزان واردات نفت کره جنوبی نیز در این ماه با 50 درصد کاهش نسبت به اوت از روزانه 175 هزار بشکه به روزانه 81 هزار بشکه می‌رسد.
به گفته منابع آگاه، این موارد کاهش در کنار کاهش 22 درصدی واردات ژاپن باعث میشود که مجموع واردات نفت کشورهای آسیایی از ایران در سپتامبر به روزانه 808 هزار بشکه در روز تنزل یابد که نسبت به صادرات روزانه یک میلیون و 30 هزار بشکه ای در ماه اوت کاهش یافته است.
دیگر خریداران همچون هند، ترکیه و امارات در حال افزایش خرید خود در ماه سپتامبر نسبت به اوت بوده اند که به نوعی کاهش واردات چین، ژاپن و کره را جبران می‌کند.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1