آمادگی اتریشی‌ها برای سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران

وزیر نفت با مدیرعامل شرکت او ام وی اتریش دیدار و در خصوص زمینه های همکاری این شرکت در ایران گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه بلافاصله بعد از دیدار با خوزه مانوئل سوریا لوپز، وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا با راینر زله، مدیرعامل شرکت او ام وی اتریش دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت او ام وی اتریش اخیرا و پیش از سفر به ایران در گفتگویی با رویترز با بیان این که حضور در پروژه های نفت و گاز ایران، فرصتی بزرگ برای این شرکت است، گفت: توافق جامع هسته ای ایران و کشورهای گروه ١+٥ گزینه های جذابی را برای سرمایه گذاری در پروژه های نفت و گاز این کشور پیش روی شرکتهای جهان قرار می دهد.

زله با بیان این که شرکت او ام وی می تواند با فناوریهای خود به توسعه میدانهای نفت و گاز ایران کمک کند، افزود: ایران برای جذب سرمایه های خارجی و شرکتهای بین المللی نفت و گاز در پروژه های نفتی خود، با توجه به افت قیمتهای جهانی نفت خام که شرکتها را به کاهش سرمایه گذاریهای خود سوق داده است، باید مشوقهای جذاب تر و بهتری در قراردادهای نفتی خود پیشنهاد دهد.

مدیرعامل او ام وی افزود: ایران یک فرصت بزرگ برای او ام وی به شمار می رود و چنانچه در ایران حضور یابد، این حضور رقابتی خواهد بود میان این فرصت بزرگ با دیگر فرصتهای موجود و این در حالی است که ما به دنبال محدود کردن سرمایه گذاریهای خود به دلیل افت قیمتهای جهانی نفت خام هستیم.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =