واردات نفت هند از ایران کاهش یافت

واردات نفت خام هند از ایران در ماه اوت نسبت به ماه قبل 7.7 درصد کاهش یافت اما به رغم این کاهش، همچنان انتظار می‌رود که هند پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران واردات نفت خود از این کشور را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ازایسنا، آمارهای کشتیرانی و تحقیقات نفتی و پیش‌بینی‌های رویترز حاکی از این است که در آستانه تعطیلی دو پالایشگاه هند در روزهای آینده، واردات نفت خام این کشور از ایران در ماه اوت با 27 درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل به پایین‌ترین سطح پنج ماه اخیر رسیده است.

پالایشگاه‌های اسار و مانگلور واحد‌های پالایشگاهی خود را از اواسط سپتامبر به مدت یک ماه تعطیل خواهند کرد که از ماه گذشته به کاهش خرید نفت هند منجر شده است.
این آمار نشان می‌دهد هند در ماه اوت روزانه حدود 198 هزار و 800 شبکه نفت از ایران وارد کرد که نسبت به ماه ژوئیه 7.7 درصد کاهش یافته است.

براساس توافق هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی تحریم‌های ایران اواخر سال جاری لغو می‌شوند.
هند چهارمین مصرف‌کننده نفت جهان و دومین مشتری نفت ایران پس از چین، در هشت ماهه امسال واردات نفت خود را از ایران با 21 درصد کاهش به روزانه 214 هزار و 100 بشکه رساند.
واردات نفت هند از ایران در ماه‌های آوریل تا اوت امسال(پنج ماه اخیر) نسبت به دوره مشابه سال قبل با 21 درصد افزایش به 266 هزار بشکه در روز رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  2