فروش نفت در دولت قبل ۴.۵میلیون بشکه بود، امروز ۶۰۰هزار

رئیس مجمع مشورتی توسعه استان‌ها:

رئیس مجمع مشورتی توسعه استان‌ها با اشاره به مشکلات عدیده دولت گفت: دولت قبل روزانه 4.5 میلیون بشکه نفت را به فروش می رساند و درآمد بسیاری را در اختیار داشت، اما امروز دولت تنها حدود 600 هزار بشکه را به فروش می رساند که البته پول آن به صورت کامل به کشور برنمی گردد. با همه این مشکلات دولت تلاش ویژه ای در راستای رفع چالش های موجود در کشور را بکار بسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در منطقه مرکزی، جلسه افتتاحیه دفتر شورای مشورتی توسعه استان مرکزی با حضور مشاور معاون رئیس جمهور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.

عبدالغفار شجاع در این جلسه با اشاره به وضعیت وخیم کشور در ابتدای استقرار دولت یازدهم اظهار کرد: خوشبختانه رئیس جمهور یکی از متخصص ترین روسای جمهور کشور است، چراکه با تجربه ای بی نظیر وارد عرصه مدیریتی کشور شد.

وی با اشاره به این تجربه که به عاملی برای حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای در 24 خرداد 1392 منجر شد، افزود: امروز نباید شرایطی فراهم شود که عرصه برای فعالیت مجموعه دولت تنگ شود. دولت همچنان با مشکلات عدیده که به ارث برده مواجه است.

شجاع تصریح کرد: متاسفانه از دولت قبل چیزی به دولت یازدهم نرسید و تنها تخریب، بدهی، تورم و اوضاع وخیم اداری سهم دولت یازدهم شد.

وی افزود: همه امکانات کشور در دولت های گذشته در اختیار مسئولین ارشد کشور بود، اما دولت یازدهم وارث مشکلات شد و با این وضعیت بر سر کار آمد، اما تدبیر مجموعه دولت شرایط کشور را متحول کرد.

وی با بیان اینکه دولت از عمر 25 ماهه خود 22 ماه را صرف مهمترین مسئله کشور یعنی موضوع هسته ای کرد و در مقابل دنیا ایستاد، اظهار کرد: خوشبختانه سیاست خارجی دولت یازدهم به نتیجه رسید و امید واقعی را در کشور رقم زد.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اضافه کرد: دولت در کنار تلاش های تیم هسته ای با وجود همه مشکلات مالی طرح تحول نظام سلامت که از نیازهای اساسی کشور و از نگرانی های مردم بود را به اجرا رساند و با حداقل امکانات تاکنون بر بسیاری از مشکلات کشور فائق آمده است.

شجاع تاکید کرد: دولت با تمام توان جهت حفظ اقتصاد، کاهش تورم و رشد اقتصادی در حال فعالیت است ولی مسلما به دلیل مشکلات فراوان کشور این کاهش به درستی در جامعه حس نمی شود. کشور در مرحله ای حساس قرار دارد و مرتفع شدن مشکلات مسلما زمانبر است. در این شرایط تنها باید دولت را حمایت کرد.

رئیس هیات رئیسه مجمع مشورتی توسعه استان ها با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار دو سال اخیر که بر حمایت و همراهی دولت و ملت تاکید دارد، گفت: دولت گرفتار مشکلات بسیاری است و بر همین اساس به منظور حمایت و کمک، پیشنهاد این تشکیل این مجامع مطرح شد و امروز با هدف کمک به دولت فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه این مجمع حق دخالت در امور سیاسی و اجرایی کشور را ندارد و تنها ایده و پیشنهادات را برای کمک به دولت و رفع مشکلات مطرح می کند، اظهار کرد: مجمع تنها به دنبال تقویت دولت است. نباید اجازه داد که مشکلات به وخامت بیشتری برسند. به همین دلیل تصمیم بر این شد که پنج طرح محوری استان ها توسط مجمع بررسی و به مرکز ارسال شود تا بتوان بستر پیشرفت با قدرت دولت را فراهم کرد.

شجاع با اشاره به حضور نخبگان و افراد صاحب نظر با تفکرات و دیدگاه های متفاوت در مجمع گفت: دولت به هیچ عنوان به دنبال دو جناجی شدن کشور نیست و به همین دلیل از حضور همه طیف ها و دیدگاه ها در صحنه کشور استقبال می کند. ما صرفا جهت تحقق اهداف دولت در تلاش هستیم و آنچه نظر دولت است را دنبال خواهیم کرد.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به اینکه وضعیت نفتی کشور رو به بهبود است، افزود: مسلما با تلاش های دولت و باز شدن فضا، کشور و مردم به جایگاه واقعی خود باز خواهند گشت.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +    =  9