ایران به سرمایه گذاری نفتی هنگفتی نیاز دارد

ترند:

یک تحلیلگر انرژی گفت ایران برای تبدیل شدن به یک بازیگر مهم در بازار انرژی جهان به سرمایه زیادی احتیاج دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه ترند، وسا آهونمی تحلیلگر مستقل حوزه انرژی می‌گوید، ایران به سرمایه‌گذاری‌های جدید زیاد از جمله در شبکه خط لوله خود احتیاج دارد.
ایران و قدرتهای جهانی پس از یک دهه مذاکرات، در ماه ژوئیه در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور به توافق رسیدند که در ازای آن تحریمهای اقتصادی علیه تهران لغو خواهد شد.
انتظار می‌رود که تحریم‌های ایران تا پایان سال مالی جاری لغو شود.
آهونمی افزود: تا زمانیکه تحریم‌ها لغو نشوند، سرمایه‌گذاری غیرممکن خواهد بود و حتی پس از لغو تحریمها نیز تردید دارم که بخش نفت ایران سهم عمده‌ای از سرمایه‌گذاری خارجی را به خود اختصاص دهد.
تولید نفت ایران از زمان تشدید تحریم‌ها در سال 2012 بیش از یک میلیون کاهش یافته است.
مقامات ایران بیشتر اعلام کردند که عرضه نفت ایران در صورت لغو تحریم‌ها می‌تواند دو برابر شده و روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه به روزانه دو میلیون و 300 هزار بشکه برسد.
ایران بارها اعلام کرده که اعضای اوپک باید فضا را برای افزایش صادرات نفت این کشور فراهم کنند و خواستار بازگشت سیستم سهمیه بندی اوپک از سقف جمعی روزانه 30 میلیون بشکه به سهمیه بندی برای برای تک‌تک اعضا شده است.
براساس یک گزارش اقتصادی از سوی انگلیس و موسسه مشاور کاپیتال اکونومیک، ایران قادر است سطح تولید قبل از تحریمها را که حدودا 4 میلیون بشکه در روز بود، تقریبا فوری به دست آورد.
در این گزارش آمده است: از سرگیری تولید نفت ایران ظرف 6 الی 12 ماه امکانپذیر است اما احیای زیرساخت‌های پیر و قدیمی ایران زمان طولانی‌تری را می‌طلبد.
در این گزارش همچنین آمده است: شرایط ایران برای شرکت‌های نفتی خارجی ظاهر سخاوتمندی کمتری را نسبت به دیگر کشورها دارد.
این گزارش می‌افزاید: این در حالیست که آنها در حال برسی شرایط هستند و بعید است که شرکت‌های خارجی فرصت توسعه‌ یکی از آخرین ذخایر باقیمانده نفت جهان را که با سادگی قابل دسترسی است از دست بدهند.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

53  +    =  55