واردات نفت کره جنوبی از ایران افزایش می‌یابد

یک مقام بلندپایه دولت کره جنوبی اعلام کرد این کشور پس از لغو تحریم‌های ایران، افزایش واردات نفت و میعانات از این کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وو تائه هی معاون وزیر بازرگانی کره جنوبی که اخیرا در قالب یک هیات بلندپایه و برای امضای قراردادهای احتمالی در بخش نفت و گاز و ساختمان سازی به ایران سفر کرد، خاطرنشان کرد که واردات نفت کره جنوبی از ایران از زمان اعمال تحریم‌ها علیه به شدت کاهش یافت.
وی افزود: کیفیت نفت خام ایران خوب است و میعانات آن یکی از مواردی است که ما میتوانیم استفاده کنیم. ما افزایش واردات نفت ایران را مورد بررسی قرار خواهیم داد اما این اتفاق فقط پس از لغو تحریمها ممکن خواهد بود.
وی افزود: افزایش واردات نفت از ایران در دیدارهای بعدی مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.
بیژن زنگنه وزیر نفت ایران پس از سفر هیئت کره جنوبی به ایران گفت: سئول با افزایش واردات نفت از ایران پس از لغو تحریم‌های بین المللی موافقت کرده است.
وی به جزئیات بیشتر در این زمینه اشاره نکرد.
با توجه به اینکه توافق هسته ای ایران در کنگره آمریکا تحت بررسی است، لغو تحریمهای ایران تا اوایل سال آینده طول خواهد کشید. بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز باید تایید کند که ایران در حال تبعیت از توافق است.
براساس محاسبات خبرگزاری رویترز و براساس آمار شرکت ملی نفت کره جنوبی، واردات نفت این کشور از ایران در هفت ماه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل با 11 درصد کاهش به 111 هزار و 665 بشکه در روز رسیده است.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  85  =  91