بازار نفت در وضعیت قرمز

احتمال کاهش قیمت نفت آمریکا به 37 دلار

بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات امروز سه‌شنبه کمی افزایش یافت ولی همچنان در محدوده پایین‌ترین سطح 6.5 سال اخیر معامله می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، پس از سقوط بازار بورس چین که به کاهش شش درصدی قیمت نفت منجر شد، بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات امروز سه‌شنبه کمی افزایش یافت ولی همچنان در محدوده پایین ترین سطح 6.5 سال اخیر معامله می‌شود.
بازارهای سهام آسیایی امروز سه‌شنبه نیز آسیب‌پذیر نشان دادند و سرمایه‌گذاران نگران سقوط شدید اقتصاد چین مهمترین موتور رشد اقتصادی در جهان هستند.
شاخص بازار سهام نیکی ژاپن با 3.8 درصد کاهش به پایین‌ترین سطح شش ماه اخیر رسیده و شاخص MSCI بزرگترین بازار سهام آسیا-اقیانوسیه در خارج از ژاپن نیز به پایین‌ترین سطح سه سال اخیر سقوط کرد.
بازار نفت در معاملات اولیه به این موضوع محتاطانه واکنش نشان داد و در سطوح قابل مقایسه با دوران اوج بحران مالی جهانی در سال 2009 باقی ماند و بیانگر اینست که نگرانی درباره چشم انداز اقتصادی در چین دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان هم اکنون دستکم به اندازه نگرانی‌های قبلی درباره مازاد عرضه که طی یک سال اخیر بازار را فراگرفته، برابری می‌کند.
نفت سبک آمریکا امروز با 24 سنت افزایش 38 دلار و 48 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت برنت با 26 سنت افزایش به 42 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید.
بانک ای ان زد اعلام کرد: وضعیت بازار نفت قرمز است.
این بانک اعلام کرد: کاهش شدید قیمت نفت خام ناشی از نگرانی درباره تقاضای کند چین در بحبوحه مازاد عرضه از سوی اوپک و آمریکا است.
عرضه نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت در تلاش برای حذف رقبایی همچون تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا، به سطح بی سابقه رسیده است. اما آنها تاکنون مقابل سقوط قیمت نفت مقاومت کرده و به تولید ادامه داده اند.
بانک ای ان زد افزود: صندوق‌های تامینی پیش‌بینی خود درباره قیمت نفت آمریکا که هفته گذشته به پایین ترین قیمت پنج سال گذشته رسید تنزل داده اند و دیگر نیرعلائم نیز نشان دهنده روند نزولی قیمتها است.
از زمان شروع اوت فعالان بازار گزینه‌های زیادی را برای فروش نفت آمریکا زمانیکه به محدوده 35 تا 30 دلار در هر بشکه سقوط کند، اتخاذ کرده اند.
وانگ تائو تحلیلگر نفتی گفت: نفت آمریکا ممکن است به 37 دلار و پنج سنت در هر بشکه و نفت برنت به 40 دلار و 29 سنت در هر بشکه برسد.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  −    =  78