ایران ۲۵ سال دیگر یکی از چهار بازیگر نفت جهان می‌شود

دبیرکل اسبق آژانس بین المللی انرژی (IEA) گفت: ایران تا سال ٢٠٤٠ به یکی از چهار بازیگر اصلی نفت و گاز جهان بدل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک پروفسور نوبوتاناکا که هم اکنون رئیس بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن است در دیداری ازموسسه مطالعات انرژی و گفتگو با پژوهشگران این موسسه با بیان این که ایران تا سال ٢٠٤٠ به یکی از چهار بازیگر اصلی نفت و گاز جهان بدل خواهد شد، به افزایش قیمت نفت در آینده اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم ایران مهمترین بازیگر نفت و گاز جهان است و با داشتن موقعیت فوق العاده ژئوپلیتیکی ارزش هرنوع سرمایه گذاری را در بخش انرژی دارد.

وی گفت: امیدواریم هیچوقت تنگه هرمز بسته نشود و جهان از انرژی ایران محروم نشود.

رئیس بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن با بیان این که ایران باید زمینه ها و اولویتهای سرمایه گذاری خود را برای پساتحریم مشخص کند، تصریح کرد: ژاپن، کره جنوبی، اروپا و چین تا سال ٢٠٤٠ از عمده ترین واردکنندگان نفت و گاز جهان خواهند بود.

وی همچنین گاز را به عنوان سوخت تاثیر گذار در آینده معرفی کرد و گفت: برای این که گاز جانشین خوبی برای نفت و زغال‌سنگ باشد باید مکانیزم‌های قیمت گذاری آن مشخص شود.

نوبوتاناکا با بیان این که آینده انرژی جهان تا سالها نیازمند منطقه خاورمیانه خواهد بود، تصریح کرد: چین در بازار گاز جهان تغییر دهنده بازی است.

دبیرکل اسبق آژانس بین المللی انرژی درخصوص مدیریت مصرف انرژی هم گفت: ٤٩ درصد از کاهش آلودگی زیست محیطی و اثرات گلخانه ای در گرو مدیریت مصرف بهینه انرژی است.

بر اساس اعلام وزارت نفت، معاون بین الملل موسسه مطالعات انرژی نیز درباره دیدار اخیر این موسسه با پروفسور نوبوتاناکا، رئیس بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن با اشاره به این که این دیدار در راستای اجرای تفاهمنامه منعقده با موسسه اقتصاد انرژی ژاپن برگزار شد درباره محتویات این دیدار گفت: زمینه های همکاری فی مابین دو موسسه دراین دیداربررسی ونمایندگان طرفین جهت پیگیری تصمیمات تعیین شدند.

مجید محمدی با اشاره به این که سفر پروفسور نوبوتاناکا نخستین سفر او به ایران است که رئیس موسسه اقتصاد انرژی ژاپن، رئیس صندوق حمایت خاورمیانه ایران و پژوهشگر ارشد موسسه PARI او را همراهی می کردند، تصریح کرد: همزمان با این سفر سمیناری تحت عنوان آینده انرژی جهان و نقش ایران با حضور دکتر کوئی چیرو، رئیس موسسه اقتصاد انرژی ژاپن و جمعی از پژوهشگران موسسه مطالعات بین المللی انرژی نیز برگزار شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  25