نفت وارد کانال ۳۰ دلاری شد

برای اولین بار در 6.5 سال گذشته

قیمت نفت آمریکا برای اولین‌ بار از زمان بحران مالی سال 2009 به کمتر از 40 دلار در هر بشکه سقوط کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا به نقل از رویترز، نفت آمریکا در آخرین روز معاملات هفته گذشته با دو درصد کاهش، به دلیل عرضه نفت مازاد آمریکا و آمار ضعیف اقتصادی چین به کمتر از 40 دلار رسید.

نفت آمریکا پس از انتشار آمار هفتگی شرکت‌های انرژی آمریکایی مبنی بر افزودن دو دکل حفاری نفتی که پنجمین افزایش متوالی است وارد کانال 30 دلاری شد.

افزایش تعداد دکل‌ها پس از روند کاهشی قیمت‌ها برای دومین سه ماهه متوالی بر نگرانی‌ها مبنی بر این‌که تولید نفت شیل آمریکا برای واکنش به کاهش قیمت‌ها کند عمل می‌کند افزوده و اشباع جهانی را طولانی‌تر کرده است.

طارق ظاهر موسس موسسه مالی تایچی در نیویورک گفت: همه همچنان منتظر شنیدن این جمله هستند که شما هنوز تولید خود را کاهش نداده‌اید.

نفت سبک خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر با 78 سنت کاهش 39 دلار و 86 سنت(پایین ترین قیمت 6.5 سال اخیر) معامله شد. نفت آمریکا طی هشت هفته گذشته 33 درصد کاهش قیمت داشته که بیشترین روند کاهشی از 1986 تاکنون است.

نفت برنت نیز با یک دلار و 16 سنت کاهش به 45 دلار و هفت سنت رسید و این نگرانی وجود دارد که برای اولین بار از مارس 2009 به کمتر از 45 دلار سقوط کند.

با تشدید رکود تقاضا از سوی دومین کشور مصرف‌کننده نفت و انتظارات برای افزایش قابل توجه در مازاد عرضه در فصل پاییز، واسطه ها می‌گویند بیشتر فعالان تمایلی برای مقابله با این روند ندارند.

رابین بیبر تحلیلگر نفتی در لندن می‌گوید: بازار با یک روند نزولی بی‌وقفه مواجه شده است.
کاهش کنونی قیمت نفت که دومین مورد در سال جاری است، نگرانی‌های سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت از جمله برخی اعضای خلیج فارس را به دنبال داشته است. اما در عین حال هیچ نشانه‌ای تغییر سیاست آنها مبنی بر حفظ تولید برای دفاع از سهم بازار دیده نمی‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  15