تداوم روند کاهش بهای نفت

بهای نفت در بازارهای جهانی در معاملات امروز سه شنبه بازارهای جهانی همانند روزهای گذشته روند کاهشی در پیش گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی به دلیل چشم انتظاری فعالان بازار برای کاهش مصرف پالایشگاهها پس از فصل تابستان در آمریکا و اقتصادهای رو به تضعیف آسیا و همچنین تولید بالای جهانی که نگرانی درباره عرضه مازاد را در پی داشته است مجددا کاهش یافت.
بهای نفت برنت و نفت آمریکا هم اکنون نسبت به ماه می تقریبا به میزان یک سوم کاهش یافته است و آمارها نشان می‌دهد تحلیلگران انتظار کاهش بیشتری در قیمتها را دارند.
بانک ای ان زد با بیان اینکه انتظار دارد ذخایر نفت آمریکا در ماههای پیش رو به دلیل کاهش فعالیت پالایشگاهها در دوران تعمیرات افزایش کند، افزود: عرضه و تقاضا در بازار نشان می‌دهد خطر کاهش قیمت در ماههای پیش رو همچنان در بازارهای کلیدی به ویژه سنگ آهن و نفت خام وجود دارد.
بهای نفت خام در معاملات امروز با 10 سنت کاهش به 41 دلار و 77 سنت در هر بشکه رسید و نفت برنت با 14 سنت کاهش 48 دلار و 60 سنت در هر بشکه معامله شد.
موسسه تحقیقات بی ام آی اعلام کرد که بازار احتمالا روند نزولی خواهد گرفت و در سه ماهه چهارم کمتر میزان احیای قیمت رخ خواهد داد.
تحلیلگران این موسسه گفتند: حرکت نزولی قیمتها تا حد زیادی قابل پیش بینی بود که ناشی از توافق هسته ای ایران، بی ثباتی اقتصادی در چین بوده است.
بسیاری از فعالان بازار نفت سعی دارند در شرایطی قرار بگیرند که از کاهش بیشتر در قیمت نفت آمریکا نفع ببرند.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄    =  4