بهای نفت در بازار نیویورک حدود ۲ دلار کاهش یافت

بهای نفت در بازار نیویورک روز دوشنبه به سبب افزایش نگرانی‌ها در بازار درباره تقاضا با اخبار نامساعدی که از چین می‌رسد و نیز اخبار مربوط به عرضه بسیار بالای نفت پس از خوش بینی‌ها در مورد صادرات نفت ایران به شدت‌ کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بهای هربشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت( نفت پایه آمریکا ) در بازار بین المللی نیویورک که روز جمعه حدود یک و نیم دلار کاهش یافته بود، برای تحویل در ماه سپتامبر با یک دلار و 95 سنت کاهش به 45 دلار و 17 سنت رسید.

خبرگزاری فرانسه از نیویورک، جین مکگیلیان از موسسه تردیشن انرژی Tradition Energy که تحولات بازار نفت را پیگیری و تحلیل های لازم را در این خصوص ارائه می کند، گفت :«گویی نگرانی ها در مورد افزایش عرضه و کاهش تقاضا موجب شده است بهای نفت به پایین سطح خود طی شش سال اخیر برسد.»

پس از آنکه بهای نفت در ماه مارس به پایین ترین سطح از پایان سال 2000 رسیده بود، در فصل بهار ، حدود 60 دلار تثبیت شد، اما از ابتدای ماه ژوئیه دوباره روند کاهشی را آغاز کرد.

مکگیلیان افزود:«با توجه به شرایط کاهش تولید در چین ، نگرانی ها در مورد کاهش تقاضا فزاینده است.»

براساس تحقیق مستقلی که دوشنبه منتشر شد، ‌تولید کارخانه ای چین در ژوئیه به پایین ترین سطح خود از دوسال پیش رسید و کاهش رشد اقتصادی دومین اقتصاد جهانی و دومین مصرف کننده بزرگ نفت خام را تایید کرد.

از سوی دیگر بازار اخبار مناسبی در خصوص عرضه نیز دریافت نکرده و همچنان با عرضه بیش از حد نفت چه از جانب آمریکا و روسیه و چه از جانب سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، مواجه است که این موضوع نیز از ماه ها پیش موجب سیر نزولی بهای نفت در بازار شده است.

روز دوشنبه نیز سرمایه گزاران اخبار نامساعدی در این خصوص دریافت کردند. مکگیلیان خاطر نشان کرد :«ایرانی ها اعلام کردند احتمالا می توانند تولید نفت خود را پس از لغو تحریم ها 500 هزار بشکه در روز افزایش دهند»

به طور دقیق تر بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران گفت :« فکر می کند تولید نفت ایران دقیقا یک هفته پس از لغو تحریم ها 500 هزار بشکه در روز و یک ماه پس از آن یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  30