بازار گرم رایزنی درباره نفت و وضعیت ایران

وزیر انرژی روسیه اعلام کرده است مقامات مسکو و دبیرکل سازمان کشورهای صادکننده نفت اوپک 30 ژوئیه درباره بازارهای نفت و وضع ایران گفت و گو خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک
به گزارش ایرنا، برخی منابع خبری به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کردند: در حالی که چشم انداز سرازیر شدن نفت خام ایران به بازار، موجب شده است قیمت ها پایین بیاید، ‘آلکساندر نوواک’ به خبرنگاران گفت که در دیدار با عبدالله البدری در مسکو، درباره وضعیت کلی بازار نفت، با توجه به لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران، بحث و گفتگو خواهد شد.

او با بیان اینکه انتظار ندارد نفت اضافی ایران تاثیر عمده ای بر قیمت ها داشته باشد، یادآور شد که هزینه های تولید نفت شیل، قیمت ها را تعیین خواهد کرد.

توافق جامع هسته ای ایران و شش قدرت جهانی در روز سه شنبه، راه را برای کاهش تحریم های بین المللی و افزایش صادرات نفت ایران هموار می کند.

با این حال، به گزارش رویترز گفته می شود که هنوز روشن نیست ایران چه زمانی ممکن است صدور نفت بیشتری را آغاز کند.

یک مقام ارشد ایران اخیرا گفت که قرار است شرکت ملی نفت ایران امسال تولید نفت از تمام میدان های نفتی را افزایش دهد و در صورت کافی بودن تقاضا، آن را به ظرفیت پیش از تحریم ها، یعنی حدود چهار میلیون بشکه در روز برساند.

روسیه و اوپک به عنوان بزرگ ترین تولیدکنندگان نفت جهان ، جلسات منظمی در همین زمینه ترتیب داده اند اما نتوانسته اند در مورد اقدامی هماهنگ برای بالابردن قیمت ها به توافق برسند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  36  =  46