بانک ملت همکاری خود را با شرکت توسن ادامه خواهد داد

علیرضا لگزایی در گفتگو با «بانکداری الکترونیک»:

در حالی که گفته می شد همکاری بانک ملت و شرکت توسن در حوزه خدمات بانکداری الکترونیک تا پایان امسال به پایان می رسد اما معاون فناوری اطلاعات بانک ملت از تداوم همکاری دو سازمان خبر داد و اعلام کرد: بانک ملت با شرکت توسن همکاری های گسترده ای دارد.

علیرضا لگزایی ، معاون فناوری واطلاعات بانک ملت ، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری  بانکداری الکترونیک  در پاسخ به این سوال که در ارتباط با سوییچ بانک ملت چه برنامه ای در دست اقدام دارید ، عنوان کرد: به موازات استفاده از خدمات شرکت توسن بانک ملت برنامه ای مبنی بر طراحی سوییچ دارد اما همکاری های بانک با این شرکت همچنان ادامه دارد.


وی تاکید کرد: بانک ملت با شرکت توسن همکاری های گسترده ای دارد واین همکاری ها همچنان ادامه خواهد داشت .


لگزایی در خصوص مراحل طراحی وراه اندازی سوییچ بانک ملت خاطر نشان ساخت :ماژول های سوییچ در حال توسعه است وطبق برنامه ای که پیش بینی شده ماژول به ماژول راه اندازی خواهد شد .


معاون فناوری واطلاعات بانک ملت با بیان اینکه این امر هیچ ارتباطی به سوییچ فعلی توسن ندارد یادآور شد : بانک ملت از سوییچ توسن خدمات ارزش افزوده دریافت می کند وامکان دارد تا سال ها این خدمات همچنان ادامه یابد.


لگزایی تاکید کرد : توسن اولین شرکتی است که در حوزه سوییچ فعال بوده وبه همراه بانک ملت یکی از بزرگترین سوییچ های بانکی را داراست.


لگزایی در باره چگونگی جابجایی سوییچ گفت: “جابجایی در ساعات نیمه‌شب انجام می‌گیرد و اطلاع‌رسانی به مراجع نظارتی همچون بانک مرکزی نیز انجام می‌شود، اما اگر احیانا این کار به ساعات اداری و روز موکول شد ما حتما از قبل اطلاع‌رسانی می‌کنیم.”


معاون فناوری واطلاعات بانک ملت اضافه کرد: برای مهاجرت هر یک از بخش‌ها به ماژول جدید زمان‌بندی داریم و از ابتدای سال جاری هر یکی دو ماه یکی از ماژول‌ها را به سوییچ جدید منتقل می‌کنیم که با این کار به تناسب ظرفیت‌ ما افزایش می‌یابد و از بار تراکنش سوییچ فعلی به همان اندازه کاسته می‌شود.

لگزایی در ادامه در خصوص سیستم کربنکینگ بانک، گفت: قرار است در مردادماه سال جاری بقیه ماژول‌های ارز هم به‌طور کامل تحت کربنکینگ بانک ملت قرار ‌گیرد ولی بخش سپرده‌ها، صندوق و حواله‌جات ارز بانک حدود سه ماه است که در شعب ملت تحت سیستم کربنکینگ قرار گرفته است».

وی همچنین گفت: به طور همزمان در تابستان امسال محصولات اینترنتی ارز هم به بانکداری اینترنتی‌مان اضافه می‌شود. یعنی خدماتی که در اینترنت به دارندگان حساب‌های ریالی اعم از مدیریت حساب‌ها، حواله و افتتاح حساب ارایه می‌شود از تابستان 90 به تدریج برای دارندگان حساب‌های ارزی هم ارایه خواهد شد.


کربنکینگ بانک ملت

شرکت بهسازان ملت یکی از شرکت های زیر مجموعه بانک ملت است که مسئولیت تدوین و زراحی نرم افزارهای بانکی بانک ملت را بر عهده دارد. بر اساس اخباری که روی خروجی این سایت قرار  دارد: این شرکت موفق شده در اذر ماه سال 88  با تلاش متخصصان خود ، نسخه اجرایی محصول  فراگیر و متمرکز بانکی جم CoreBanking را در بانک ملت راه اندازی کند. این گزارش  همچنین یادآور شده که  ویژه سازی این  محصول برای سایر بانک ها نیز امکان پذیر است.

طراحی کربنکینگ توسط نیروهای داخلی بانک ملت از آن رو از اهمیت بالا برخوردار است زیرا که در تمام دنیا طراحی سیستم یکپارچه بانکی بری بانک های بالای 1000 شعبه کاری پیچیده و شرکتهای معدودی قادر به این کار هستند.

مدیرعامل یکی از شرکتهای فعال و مطرح در حوزه طراحی نرم افزارهای بانکی اخیرا اعلام کرده برای طراحی کربنکینگ برنامه سه ساله پیش بینی کرده است.

بنابراین گزارش  در تازه ترین خبری حاصله، شرکت بهسازان در راستای توسعه سامانه ارزی سیستم یکپارچه بانک ملت است تا در کنار سامانه ریالی ارائه خدمت کند.


سابقه همکاری بانک ملت و توسن


همکاری بانک ملت وشرکت توسن در سال 84 کلید خورد و این شرکت طراحی سوئیچ و نرم افزارهای حوزه پرداخت و کارت بانک ملت را بر عهده گرفت. این نرم افزار ها در واقع شامل  نرمافزارهای گسترده ای از جمله خودپرداز، پایانه های فروشگاهی .. است.

 به نظر میرسد با توجه به دامنه عمل گسترده بانک ملت در بازار بانکی و همچنین شرکت توسن در بازار خدمات نرم اقزاری بانکی این دو سازمان همواره همکاری خود را تداوم خواهند داد. 

گفتنی است شرکت توسن نیز در حال طراحی  سیستم کربنکینگ برای بانک های بالای 1000 شعبه تا پایان سال جاری است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄  2  =