شکست در اخرین گام/والیبال نا امید نتیجه را واگذار کرد

برخلاف بازی‌های قبل در این مسابقه سالن والیبال آزادی تهران پر نشد. حدود 15 درصد از صندلی‌ها و سکوها خالی از تماشاگر بود. با این حال حمعیت حاضر در سالن از دو ساعت قبل از شروع مسابقه با نواختن شیپور و سر دادن شعار به حمایت از تیم ایران مشغول بودند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک تیم ملی روسیه با شکست سه بر یک ایران در آخرین دیدار دو تیم در لیگ جهانی نخستین پیروزی خود را به دست آورد تا در سطح A این رقابت‌ها باقی بماند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران از هفته هشتم لیگ جهانی والیبال برای دومین بار میزبان روسیه بود. این دو تیم پیش از این سه بار در لیگ جهانی 2015 با هم دیدار کرده بودند. تیم ملی والیبال ایران هر سه بار روسیه را شکست داده بود.

ملی پوشان والیبال ایران در حالی به مصاف روسیه رفتند که از صعود به دور بعدی رقابت‌ها ناامید شده بودند. اما روسیه قعر نشین بعد از 11 باخت متوالی انگیزه زیادی داشت تا یک پیروزی مقابل ایران بدست آورد و سهمیه حضور در سطح یک لیگ جهانی را از دست ندهد و به سطح دو سقوط نکند.

برخلاف بازی‌های قبل در این مسابقه سالن والیبال آزادی تهران پر نشد. حدود 15 درصد از صندلی‌ها و سکوها خالی از تماشاگر بود. با این حال حمعیت حاضر در سالن از دو ساعت قبل از شروع مسابقه با نواختن شیپور و سر دادن شعار به حمایت از تیم ایران مشغول بودند.

تیم ملی والیبال ایران با لباس های سورمه‌ای و ترکیب سعید معروف، عادل غلامی، سید محمد موسوی، مجتبی میرزاجانپور، ملاد عبادی پور، امیر غفور و مهدی مرندی بازی را آغاز کرد. در روسیه سفید پوش هم موزرسکی، ولویچ، ساوین، آنتیخین، سیوژلف، اوبموژف نیز برای روسیه به میدان رفتند.

ست نخست: 25-23 روسیه

تیم ملی والیبال ایران در شروع این ست نمایش طوفانی داشت و از همان ابتدا کار را مقتدرانه آغاز کرد. بازی تماشایی مجتبی میزراجانپور در حملات قدرتی تماشاگران حاضر در سالن را به وجد می آورد. امیر غفور هم که بعد از مدت ها به عنوان بازیکن ثابت وارد میدان شده بود انگیزه زیادی داشت تا با پروازهای زیبایش دفاع روی تور حریف را به زانو در بیاورد. تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه هم مثل بازی قبل در حملات سرعتی بسیار خوب و موثرتر از حریف کار می کرد. در مقابل روسیه که نمی خواست بازنده از زمین خارج شود اجازه نمی‌داد اختلاف امتیازها زیاد شود.

آن ها در نیمه ست نخست به ایران رسیدند و نمایش پایاپایی را ارائه دادند. موزرسکی در این دیدار دیگر به مرز آمادگی رسیده بود و از پشت خط به خوبی آبشار می‌زد. کارهای ترکیبی روسیه به خوبی جواب می‌داد. ساوین با بهره‌گیری از اسپک‌های قدرتی به راحتی امتیاز می‌گرفت. روسیه در آستانه پیروزی در ست نخست بود. آنها در این ست روند بازی را به سود خود تغییر دادند. کواچ برای کاستن از شدت حملات آنها وقت استراحت گرفت. جای خالی معروف اختلاف امتیاز را به عدد یک رساند. اما هوشمندی موزرسکی در نهایت موجب شد روسیه ست نخست مسابقه را 25 بر 23 پیروز شود.

ست دوم: 25 – 19 ایران

محمد موسوی تا قبل از هفته هشتم لیگ جهانی والیبال در صدر بهترین مدافعان روی تور جهان قرار داشت. نمایش بی نقص او در بازی با روسیه بار دیگر توانایی‌های این ملی پوش را ثابت کرد. تیم ملی ایران روی سرعت و نمایش فوق العاده عادل غلامی و محمد موسوی براحتی امتیاز می‌گرفت. ملی پوشان ایران که برای جبران شکست در ست نخست با تمام توان به میدان آمده بودند، خیلی زود 4 امتیاز پیش افتادند. شدت حملات تیم ایران به حدی بود که روس‌ها نمی‌توانستند تاکتیک خاصی را در زمین پیاده کنند. کریمکن سرمربی روسیه دست به تعویض زد. اسپریدونوف به میدان رفت. به نظر می‌رسید سرمربی روسیه بعد از شش امتیاز اختلاف امتیاز امیدی به پیروزی در این ست ندارد. او تقریبا همه مهره‌های اصلی تمیش را بیرون کشید تا آنها استراحت کنند. ملی پوشان ایران اما همچنان مقتدرانه به برتری خود در میدان ادامه می‌دادند و با هر امتیاز تیم ایران سالن منفجر می‌شد. امیر غفور در این مسابقه نشان داد که بر مصدومیت‌هایش فائق آمده و شرایط مطلوبی دارد. تیم ملی والیبال ایران ست دوم مسابقه را با امتیاز 25 بر 19 برد و کار را به تساوی کشاند.

ست سوم: 25-18 روسیه

روس‌ها نمی‌خواستند در این مسابقه شکست بخورند. شکست در این مسابقه به معنی سقوط آنها از سطح یک لیگ جهانی والیبال بود. ساوین مثل سایر بازیکنان روسیه انگیزه زیادی برای پیروزی داشت. در مقابل امیر غفور امتیازآورترین بازیکن میدان بود که با اسپک‌های کوبنده خود قلب دفاعی حریف را می‌شکافت. روسیه در ست سوم به مراتب بهتر از ایران بود. گویا هر چه زمان پیش می‌رفت آنها بیشتر به جو سالن ایران عادت می‌کردند. ولویچ با قامت بلندش توپ را در یک سوم زمین ایران می‌نشاند تا هیچ کس نتواند دریافت کند. میلاد عبادی پور خیلی تلاش می‌کرد تا با حملات خود آرایش تیمی حریف را به هم بریزد اما روسیه در میانه ست سوم آنقدر خوب کار کرد که به پنج امتیاز برتری نسبت به تیم ایران رسید. کواچ وقت استراحت گرفت. قطعا بازیکنان ایران نسبت به روسیه انگیزه زیادی نداشتند. کادر فنی تیم ملی سعی در تهییج آنها داشت. حتی حضور مهدی مهدوی به جای معروف هم تاثیری در بالا رفتن راندمان کاری تیم ایران نداشت. بازیکنان ایران در امتیازهای پایانی ست سوم پر اشتباه بودند و با امتیاز 25 بر 18 باختند.

ست چهارم: 25-21 روسیه

تیم ملی والیبال روسیه بعد از برد در ست قبل روحیه بالایی پیدا کرده بود. ان ها راحت و بدون دغدغه بازی می کردند. در عوض بازیکنان ایران پر اشتباه بودند. امار اشتباه های فردی بازیکنان ایران در اغاز ست چهارم مثل پایان ست قبل بسیار بالا بود. همین موضوع موجب شد روسیه در یک چشم بر هم زدن شش امتیاز پیش بیفتد. کرمکین و روسیه در آستانه نخستین پیروزی خود در لیگ جهانی 2015 قرار داشتند. این موضوع انگیزه ان ها را بالا برده بود. در مقابل بازیکنان ایران به نظر می رسید که به باخت رضایت داده اند. تماشاگران اما یک صدا تیم ملی والیبال ایران را تشویق می کردند و از ملی پوشان می خواستند که جنگنده کار کنند. کواچ برای تغییر در عملکرد تیم دست به تعویض زد و صنوبر و قائمی را به میدان فرستاد. او سعی می کرد با تقاضای بازبینی تصاویر ویدیویی از آماج حملات روسیه کم کند. سد دفاع مستحکم روسیه در این مسابقه بعد از مدت ها خودی نشان داده بود. موزرسکی به راحتی اسپک می زد و مرندی به سختی نمی توانست آن را مهار کند. ساوین از منطقه دو مثل یک سرعتی تر و فرز و با ارتفاع کم اسپک می زد. هنوز بازی به میانه ست سوم نرسیده بود که بسیاری از تماشاگران سالن را ترک کردند. با این حال بازیکنان ایران که نمی خواستند به این راحتی تسلیم شوند به خود آمدند. کواچ مهدوی و قائمی را به زمین فرستاد. موسوی هم در برگشت به میدان با انگیزه کار کرد. ملی پوشان ایران 5 امتیاز پیاپی گرفتند وب ه یک قدمی روسیه رسیدند. تماشاگران دوباره احیا شدند. تیم ملی والیبال ایران در ناباوری همگان با بازی خوب حسن صنوبر در امتیاز 21 کار را به تساوی کشاند. با این حال تمرکز بالای روس ها در توپ های برگشتی موجب پیروزی ان ها در این ست شد.

در نهایت تیم ملی والیبال ایران در این دیدار با نتیجه 3 بر یک و امتیازهای 25-18، 19-25، 25-23 و 25-21 از روسیه شکست خورد.

پرونده کار تیم ملی والیبال ایران با کسب عنوان سوم در گروه B دور مقدماتی بسته شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  8  =  2