هت‌تریک والیبال ایران مقابل روسیه +حواشی و جزئیات بازی

اسلوبودان کواچ پس از پیروزی سه بر صفر برابر روسیه، در نشست خبری پایان بازی، گفت: شب فوق العاده‌ای را گذراندیم. با 82 درصد موفقیت در حمله در برابر بهترین تیم دفاعی جهان قدرت‌مان را ثابت کردیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکتیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود مقابل روسیه با اقتدار به پیروزی رسید تا ششمین برد خود را در لیگ جهانی ثبت کند.

به گزارش ایسنا، هفته هشتم لیگ جهانی والیبال از ساعت 21 امشب با برگزاری مسابقه والیبال بین تیم های ایران و روسیه آغاز شد. تیم ملی والیبال ایران پیش از این با هفت برد و 15 امتیاز بعد از آمریکا و لهستان در رده سوم جدول گروه B قرار داشت. روسیه هم بدون برد در قعر جدول بود. هر دو تیم به پیروزی در این دیدار نیاز داشتند. روسیه نمی‌خواست به دسته دوم لیگ جهانی سقوط کند و به دنبال پیروزی بر ایران بود. ایران هم برای حفظ شانس صعود خود به مرحله نهایی مسابقات باید در دو بازی مقابل روسیه به پیروزی می‌رسید.

روسیه در شرایطی بحرانی پا به تهران گذاشت. ورنوکوف سرمربی این تیم بعد از 10 باخت متوالی در لیگ جهانی استعفا داد. کریمکین دستیارش جای او را روی نیمکت گرفت. آن ها در این مسابقه میخایل‌اف مشهور را به دلیل بیماری در اختیار نداشتند. در عوض موزرسکی ستاره سال های اخیر والیبال جهان را بار دیگر به خدمت گرفته بودند.

سالن والیبال آزادی تهران از 2 ساعت قبل از مسابقه پر از تماشاگر شده بود. تماشاگران بعد از ورود تیم ملی والیبال به سالن و هنگام گرم کردن به شدت تیم ملی را تشویق کردند.

تیم ملی والیبال ایران با لباس سفید مقابل آبی پوشان روسیه به میدان رفت.

شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، میرسعید معروف، سیدمحمد موسوی، عادلا غلامی، مجتبی مرزاجانپور و مهدی مرندی ترکیب تیم ایران را در شروع دیدار تشکیل می دادند. در روسیه هم موزرسکی، ولویچ، سیوژلف، ساوین، کولودینسکی، اسمولیار و اوبموچف به میدان رفتند.

ست نخست: 25-21 ایران

هیچ یک از دو تیم دوست نداشتند در این دیدار بازنده باشند. هر دو تیم کار را محکم آغاز کردند. روسیه به کمک اسپک‌های خوب ساوین در چند امتیاز ابتدایی پیش افتاد اما این برتری زیاد دوام نداشت. بازی هماهنگ تیم ملی والیبال با نمایش خیره کننده از میرزاجانپور و دفاع جانانه سید محمدموسوی ایران را پیش انداخت. روسیه در این مسابقه از سرویس‌های ریسکی بهره می‌برد و همین موضوع آمار اشتباه‌های این تیم را افزایش می‌داد. ایران با اختلاف چهار امتیاز پیش افتاده بود. بر خلاف انتظارها موزرسکی از پست سرعتی به پشت خط رفته بود و با قامت بلندش به خوبی اسپک می‌زد. بازی خوب سیوژیلف اختلاف امتیازها را کاهش داد.

وقتی اختلاف برتری ایران به عدد یک رسید کواچ وقت استراحت گرفت. عادل غلامی مثل همیشه یکی از موثرترین مهره‌های تیم ایران بود. شاگردان کواچ روی سرعت و توپ‌های کوتاه خیلی بهتر از حریف بودند. در این ست بالاخره امیر غفور پس از چهار بازی به میدان رفت. مهدوی هم به میدان رفت تا دو تعویض تیم ایران کامل شود. مجتبی میرزاجانپور با پروازهای طلایی‌اش همچنان موفق ترین مهاجم تیم ایران بود. ملی‌پوشان ایران با اختلاف 2 امتیاز برتری به پایان ست نخست نزدیک می شدند. تیم ملی والیبال ایران ست نخست بازی را 25 بر 21 به سود خود تمام کرد.

ست دوم : 25 – 21 ایران

در آغاز ست دوم مسابقه هم برتری از آن تیم ایران بود. روسیه تقریبا با همین ترکیب بازیکنان قهرمان المپیک شده بود اما حالا در شرایط بحرانی نمی‌توانست پایاپای ایران پیش برود. آنها خیلی زود 3 امتیاز عقب افتادند. این برتری امتیاز حاشیه امنی را برای بازیکنان ایران پدید می‌آورد. شهرام محمودی به خوبی با استفاده از دفاع روی تور حریف امتیاز می‌ساخت. ایران در توپ گیری بسیار بهتر از حریف کار می کرد. عادل غلامی و محمود موسوی در پست سرعتی کاملا بر دفاع روی تور روسیه چیره شده بودند. در مقابل ساوین سعی داشت تا از کارهای ترکیبی بیشترین بهره را ببرد. دریافت‌های صحیح و پاس‌های بی‌نقص معروف اجازه نمی‌داد تا دفاع روسیه کارایی لازم را داشته باشد.

شهرام محمودی ستاره تیم ایران در این مسابقه بود. کریمکین سرمربی روس‌ها حرفی برای گفتن نداشت. اسپک‌های موزرسکی به راحتی دریافت می‌شد. در ست دوم نیز روسیه حرفی برای گفتن نداشت. ملی پوشان ایران با امتیاز 25 بر 21 ست دوم بازی را هم بردند.

ست سوم: 25- 21 ایران

روسیه هر چه در توان داشت برای برتری در آغاز ست سوم گذاشت. ولویچ و موزرسکی تلاش زیادی می‌کردند تا با دفاع موثر مانع از عبور اسپک‌های تیم ایران شوند. در مقابل سرعتی‌های باهوش ایران هم بارها آنها جارا می‌گذاشتند. موزرسکی با تمام توان اسپک می‌زد اما در انتهای زمین تیم ایران توسط عبادی پور دریافت می‌شد. دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند. شهرام محمودی یکی از بهترین شب‌هایش را پشت سر می‌گذاشت. او از تمامی پاس‌های معروف امتیاز می‌ساخت. تماشاگران حاضر در سالن به پایکوبی مشغول بودند. بر خلاف بازی‌های قبل گوینده مدام از آن ها نمی‌خواست که با ایجاد سر و صدا برای حریف مشکل ساز شوند. ایران به تدریج در ست سوم هم برتری خود را بر حریف تحمیل می‌کرد. روسیه با اختلاف 3 امتیاز وقت استراحت فنی دوم در این ست را واگذار کرد.

بازیکنان ایران در این مسابقه یک نمایش خوب و منطقی و بی‌نقص ارائه دادند. عادل غلامی مثل همیشه یکی از بهترین‌های ایران بود که بدون نوسان بازی کرد و در مقابل آسمان خراش های روسیه پرواز های تماشایی داشت. دنیس بیریکوف هم برای روس‌ها به میدان رفت. اگرچه او خوب سرویس می‌زد اما نمی‌توانست روسیه را به بازی برگرداند. تیم ملی والیبال ایران با اقتدار ست سوم مسابقه را هم با امتیاز 25 بر 21 به سود خود تمام کرد.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای ( 25-21، 25-21 و 25-21) پیروز این میدان شد. ملی پوشان ایران در آخرین بازی از دور مقدماتی این مسابقات از ساعت 21 باید برای چهارمین بار به مصاف روسیه بروند.

کواچ: همه فکر می‌کردند آخر می‌شویم

اسلوبودان کواچ پس از پیروزی سه بر صفر برابر روسیه، در نشست خبری پایان بازی، گفت: شب فوق العاده‌ای را گذراندیم. با 82 درصد موفقیت در حمله در برابر بهترین تیم دفاعی جهان قدرت‌مان را ثابت کردیم. من قبل از بازی به بازیکنانم گفتم که مسئولیت سنگینی دارند و باید به چیزهای زیادی از جمله پیراهن تیم ملی، 15 هزار تماشاگر حاضر در سالن و 50 میلیون بیننده تلویزیونی احترام بگذارند.

وی ادامه داد:‌ به همه نشان دادیم که در سطح بالایی هستیم. امیدوارم در بازی فردا شب هم این عملکرد خوب را تکرار کنیم.

کواچ در پاسخ به این سوال که اگر تیم ملی موفق به صعود نشود چه کسی را مقصر می‌داند؟ گفت: ما در گروه بسیار سختی قرار داشتیم اما حتی از پارسال هم بهتر کار کردیم. همین که روسیه در این گروه پایین‌تر از ما قرار گرفته نشان می‌دهد که ما چه عملکردی داشتیم. شاید فقط یک گام برابر لهستان خوب برنداشتیم.

وی ادامه داد: قبل از شروع بازی‌ها با دیدن تیم ‌هایی به اسم آمریکا، لهستان و روسیه در کنار ایران شما فکر می کردید چه کسی در گروه آخر شود؟ شاید این افتخار و حتی یک عادت برای شماست که فکر کنید در جهان در همه چیز اول هستید اما من می‌گویم که ایران یک تیم تازه به قدرت رسیده در والیبال جهان است . ما داریم تلاش می‌کنیم که به عملکرد خوب‌مان ادامه دهیم تا در جمع بهترین‌های جهان باقی بمانیم. از مردم و کارشناسان می خواهم به این مساله دقت کنند. ما برابر قهرمان جهان، قهرمان المپیک و قهرمان لیگ جهانی پیروز شدیم و این مساله کمی نیست.

سعید معروف: دریافت‌های ایران عالی بود

سعید معروف در نشست خبری پس از بازی روسیه که با برتری قاطع ایران همراه بود گفت: یکی از روزهای خوب ما بود، نقطه قوت ما دریافت‌های خوب بود که باید به دریافت‌کنندگان تیم‌مان تبریک بگویم.

وی ادامه داد:‌ نقطه قوت روسیه سرویس‌های خوبش بود که با دریافت‌های خوب ما آنها نتوانستند از نقطه قوت خود استفاده کنند.

قائمی: با برد روسیه شانس صعود را حفظ کردیم

فرهاد قائمی پس از پیروزی تیم ملی والیبال مقابل روسیه، اظهار کرد: نتیجه‌ای رقم خورد که به نفع ما بود. این بازی سختی برای هر دو تیم بود. واقعا به این برد و این بازی مهم احتیاج داشتیم. توانستیم بازی خوبی را ببریم و برای صعود امیدوار باشیم.

وی افزود: به هر حال خوشحالم که در بین تیم‌های قدرتمند گروه موفق شدیم سهمیه حضور در این مسابقات را حفظ کنیم. امیدوار هستم که بهترین نتیجه را در بازی فردا بگیریم.

سرمربی روسیه: هنوز گوشم درد می‌کند
سرمربی تیم ملی والیبال روسیه جو حاکم بر سالن والیبال آزادی را عجیب و فوق العاده توصیف کرد.

کریمکین که تیمش یازدهمین شکست را در لیگ جهانی تجربه کرد در نشست خبری پس از بازی گفت: اول باید بگویم که هنوز گوش‌هایم درد می‌کند. جو حاکم بر سالن فوق العاده و حمایت تماشاگران عجیب و غیرقابل باور بود.

وی ادامه داد:‌ ایران خوب نبود بلکه فوق العاده بود. دلیل این مساله نیز هماهنگی بازیکنان ایران به دلیل بیشتر بازی کردن است. در حالی که تیم ما جوان است و چندان کنار هم بازی نکرده‌اند.

وی افزود: به دلیل آسیب دیدگی چند بازیکن مجبور به استفاده از بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی شدیم.

سرمربی روسیه در پاسخ به این سوال که چرا قهرمان المپیک حالا باید برای بقا در دسته اول لیگ جهانی بجنگند گفت: داستان المپیک لندن کاملا متفاوت است ما با یک تیم دیگر در آن رقابت ها حضور داشتیم اما حالا تیم جوانی داریم که باید مدت زیادی با هم کار کنیم که به هماهنگی برسیم.

وی در پایان درباره دلیل استفاده از موزرسکی در پست قدرتی‌زن گفت: بازیکن اصلی ما در این پست دچار کشیدگی عضله شده بود و با اینکه به تهران آمد منطقی نبود که به دلیل آسیب دیدگی از او استفاده کنیم.

کاپیتان روسیه: به اشتباهات فردی‌مان باختیم

آشچف در نشست خبری پس از بازی مقابل ایران گفت: با وجود اینکه می‌دانستیم برد می‌خواهیم نتوانستیم آن گونه که باید بازی کنیم. اشتباه‌های زیادی داشتیم و در واقع بازی را به اشتباهات خودمان باختیم.

وی در پایان از هواداران روس که به ایران آمده بودند عذرخواهی کرد.

حاشیه‌ها

این پنجمین میزبانی ایران در این دوره از رقابتهاست. طبق برنامه از پیش اعلام شده فابیو ازودو مدیر رویدادهای بین المللی FIVB به ایران سفر کرده تا بر شیوه توزیع برابر بلیت بین تماشاگران مرد و زن در مسابقه والیبال ایران و و روسیه در لیگ جهانی والیبال نظارت داشته باشد.

در این مسابقه نسبت به میزبانی های قبلی ورود و خروج تماشاگران به سالن با نظم بیشتری انجام شد. همچنین نیروهای انتظامی تلاش می کردند تا حداقل یکی ، دو راه پله را برای ورود و خروج خالی از جمعیت نگهدارند و اجازه ندهند برخلاف بازی های قبل تا پایان مسابقه ورود و خروج از سالن برای بسیاری از تماشاگران غیر ممکن شود.

همچنین در این مسابقه بر خلاف چهار دیدار قبل، حدود 6 خبرنگار خانم مجوز حضور در سالن را یافتند و از حدود 3 ساعت قبل از شروع مسابقه در جایگاه خبرنگاران مستقر شدند.

مسئولان برای کنترل شعارهای تماشاگران با پخش موسیقی های ملی سعی در تهییج آن ها داشتند. همچنین مجری سالن از آنها می خواست تا استفاده از شیپور را به بعد از شروع مسابقه موکول کنند.

ناظر فدراسیون جهانی والیبال به همراه محمود افشاردوست دبیر فدراسیون از بخش های مختلف سالن بازدید کرد.

پیش از این در بازی با لهستان شش دوربین مقابل جایگاه میهمانان و خبرنگاران نصب شده بود اما در این مسابقه این دوربین ها جمع شد.

اگر چه در ابتدا استقبال خوبی از سوی تماشاگران از این برنامه فرهنگی به عمل آمد اما درست وسط اجرای قطعه موسیقی مازیار فلاحی چند بازیکن روسیه به زمین آمدند. همین موضوع موجب شد تا صدای شیپور و فریاد تماشاگران بلند شود و صدای فلاحی به سختی شنیده شود.

بازیکنان روسیه که حدود یک ساعت قبل از آغاز مسابقه برای آشنایی با جو سالن به زمین آمده بودند، به پاس کاری با توپ والیبال پرداختند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  −  9  =