اوپک: ایران امارات را گرفت

تولید نفت ایران در ماه آوریل روزانه هزار بشکه افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دبیرخانه اوپک، منابع ثانویه اعلام کردند تولید نفت خام ایران در ماه مه نسبت به آوریل روزانه هزار بشکه افزایش یافت و به دو میلیون و 845 هزار بشکه در روز رسید.

این آمار نشان می‌دهد، ایران در ماه مه امارات را که ماه پیش رقابت نزدیکی با آن داشت کنار زده و پس از عربستان و عراق سومین تولیدکننده بزرگ سازمان کشورهای صادرکننده نفت شده است.

عراق در ماه مه نیز با افزایش تولید روزانه 104 هزار بشکه ای جایگاه خود را به عنوان دومین تولید‌کننده بزرگ اوپک پس از عربستان حفظ کرده و در این ماه روزانه سه میلیون و 800 هزار بشکه تولید کرده است. تولید نفت عراق در ماه آوریل روزانه سه میلیون و 695 هزار بشکه بود.

تولید نفت عربستان در ماه مه روزانه با چهار هزار و 300 بشکه کاهش نسبت به آوریل به 10 میلیون و 107 هزار بشکه در روز رسیده است.

امارات در ماه گذشته میلادی روزانه 11 هزار و 700 بشکه تولید نفت خود را افزایش داد و از دو میلیون و 818 هزار بشکه در روز به روزانه دو میلیون و 830 هزار بشکه رساند.

امارات در ماه آوریل رقابت تنگاتنگی با ایران برای گرفتن رتبه سوم اوپک داشت اما در ماه مه ایران با اختلاف روزانه 15 هزار بشکه ای بالاتر از این کشور قرار گرفته است.

تولید نفت کویت نیز در آوریل روزانه با 77 هزار و 400 بشکه کاهش از روزانه دو میلیون و 762 هزار بشکه به دو میلیون و 685 هزار بشکه در روز رسید.
منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  5