ارائه کارت اعتباری ۴ میلیونی به فرهنگیان از اوایل اردیبشهت/

مدیرعامل بانک سرمایه خبر داد

مدیرعامل بانک سرمایه از ارایه کارت اعتباری تخفیف دار به ارزش چهار میلیون تومان به فرهنگیان از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: همچنین قرار است مسکن ارزان قیمت برای فرهنگیان تولید و به صورت اقساطی دراختیار آنها قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،خیرالله بیرانوند در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: این کارت اعتباری در چارچوب ضوابط بانک مرکزی و عقد مرابحه پرداخت می شود و به همین دلیل سقف آن چهار میلیون تومان است.

وی با بیان آنکه این کارت قابل شارژ و تقسیط است، افزود: فرهنگیان می توانند دراقساط 18 و 24 ماهه از این کارت اعتباری استفاده کنند و تنها کارمزد آن را بپردازند.

بیرانوند با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش در این خصوص، تصریح کرد: در راستای این طرح حداقل یک میلیون و 750 هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته مشمول کارت اعتباری و 10 میلیون دانش آموز مشمول کارت های چند منظوره می شوند.

مدیرعامل بانک سرمایه تصریح کرد: این بانک طرحی را با کمک شرکت بازرگانی طراحی کرده که براساس آن قرار است کالاهای اساسی تولید داخل از طریق شرکت های تعاونی توزیع فرهنگیان به وسیله کارت های اعتباری تخفیف دار به فروش برسد.

بیرانوند همچنین از تولید مسکن ارزان قیمت برای فرهنگیان خبر داد و گفت: این خانه ها توسط شرکت های تابعه بانک سرمایه و با هدف بازسازی بافت های فرسوده ساخته خواهد شد.

مدیرعامل بانک سرمایه تصریح کرد: قرار است این خانه ها به صورت انبوه ساخته و در پایان ساخت به فرهنگیان به صورت اقساطی واگذار شود، کلانشهرهای کشور برای اجرای این طرح در اولویت قرار دارند.

بیرانوند با اشاره به انعقاد قرارداد با منطقه آزاد کیش، گفت: در راستای این تفاهم نامه برای سکنه کیش قرار است کارت کیش وندی صادر شود.

وی  با اشاره به بازگشایی نماد این بانک در فرابورس در 26 اسفند ماه سال گذشته، اظهار داشت: اولین روز از سال 94 برای سهام این بانک صف خرید تشکیل شد و قیمت آن از 165 تومان روز بازگشایی به 217 تومان تا روز گذشته رشد کرده است.

مدیرعامل بانک سرمایه در خصوص دلایل رشد نرخ سود سپرده های بانکی نیز افزود: تحریم ها سبب شد تا محدودیت هایی در فعالیت اقتصادی و گشایش اعتبارات اسنادی ایجاد شود و این در حالی است که تا قبل از تحریم وجوه مورد نیاز بابت واردات مواد اولیه و تجهیزات به صورت نسیه پرداخت می شد.

وی افزایش ناگهانی نرخ ارز را از دیگر دلایل رشد نرخ سود بانکی اعلام کرد و افزود: بانک مرکزی در دولت یازدهم ایجاد انضباط پولی را در دستور کار خود قرار داده با هدف پیشگیری از افزایش تورم از انتشار اسکناس بدون پشتوانه خودداری کرد و در نتیجه این امر سبب شد تا عرضه ثابت و تقاضا سه برابر شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  ⁄  77  =