دریافت اسکناس‌های کهنه از دستگاه‌های خودپرداز

اسکناس های نوی بانک مرکزی کجاست؟

درحالی بانک مرکزی اعلام می‌کند که هیچگونه مشکلی درتامین اسکناس نو نداریم که بانک‌ها در این روزهای آخرسال که نیاز به نقدینگی بیشتر است، اسکناس‌های کهنه، فرسوده و بعضا پاره را درون خودپردازها می‌گذارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، دو ماه پایانی هر سال یعنی بهمن و اسفند ماه اوج تقاضای مردم برای نقدینگی است و بانکها بیشترین پرداخت های اسکناس را در این ایام دارند و حجم نقدینگی در این دو ماه به اوج می رسد.

بخش عمده ای از پرداخت ها هم بر عهده دستگاه های خودپردازی است که در بسیاری از موارد سرویس مناسبی به مردم و مشتریان بانکها ارائه نمی کنند. البته نارضایتی مردم از سرویس های عابر بانکها تنها یکی از مشکلاتی است که مردم در ارتباط با بانکها دارند.

به عبارت دیگر نارضایتی از سرویس‌دهی دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها مقوله‌ای کهنه است و بانکها به ویژه بانکهای دولتی بدون توجه به مشکلاتی که مردم در این ارتباط مطرح می کنند، همچنان به فعالیت ها و ارائه خدمات بر اساس سیستم های قبلی خود ادامه می دهند.

حال که در روزهای پایانی سال قرار گرفته ایم و فعالیت بانکها و دستگاه های خودپرداز بانکی به اوج رسیده است، بانکها هم از این فرصت استفاده می کنند و اسکناس های کهنه و فرسوده و بعضا پاره را در درون دستگاه ها قرار می دهند.

در حالی که بانک مرکزی همواره اعلام می کند که مشکلی در تامین اسکناس های نو در ایام پایانی سال نداریم و دستگاه های کارت خوان به این اسکناس ها مجهز می شوند و اسکناس های تانخورده و نو به مردم می دهند، اما باز هم شاهدیم که بانکها اسکناس های کهنه و پاره در درون دستگاه های عابر بانک خود قرار می دهند.

دریافت اسکناس‌های کهنه و بعضا پاره از دستگاه‌های خودپرداز از مشکلاتی است که مردم از آن به عنوان نقطه ضعف بانک‌ها یاد می‌کنند و خواستار این هستند که بانکها در توزیع اسکناس ها از طریق این دستگاه ها دقت داشته باشند و از توزیع اسکناس کهنه در جامعه خودداری کنند.
منبع:مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  24