مواردی که پیش از سرمایه گذاری باید در نظر بگیرید

قوانینی برای سرمایه گذاری وجود دارند که عدم توجه به آن ها می تواند عواقب ناخوشایندی را به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از خبرآنلاین، سرمایه گذاران همواره به دنبال شیوه هایی برای سرمایه گذاری هستند که خطر کم و سود زیادی داشته باشد اما در روزهایی که همه بازارها با نوسان قابل توجهی مواجهند به سختی می توان گفت سرمایه گذاری در کدام بازار مطمئن تر است. با این حال قوانینی برای سرمایه گذاری وجود دارند که تقریبا همیشگی هستند و توجه به آن ها می تواند به ضریب اطمینان سرمایه گذاری بیافزاید. توصیه های زیر توسط جیمز مونتیر ارایه شده اند. جیمز مونتیر یکی از کارشناسان شرکت سرمایه گذاری GMO است و پیش از این نیز در بانک سوسیته جنرال فعالیت می کرد. همچنین او که چندین کتاب در مورد سرمایه گذاری نوشته است. توصیه های او می توانند برای هر کسی که قصد دارد بخشی از پس اندازش را سرمایه گذاری کنند، مفید باشند.

1- این بار فرق نمی کند. بسیاری از سرمایه گذاران هنگامی که قصد دارند سود و زیان احتمالی را محاسبه کنند وسوسه می شوند که روندهای پیشین در بازار را نادیده بگیرند و تصور کنند که این بار فرق می کند اما چنین تصوری به ندرت واقعیت دارد و در واقع عبارت "این بار فرق می کند" یکی از خطرناک ترین اشتباهاتی است که یک سرمایه گذار می تواند مرتکب شود.

2- صبور باشید. نوسانات لحظه ای بازار ممکن است شما را ترغیب کنند که سرمایه گذاری تازه ای را انجام دهید و یا اینکه از بازار خارج شوید. اگر در این مواقع احساساتی شوید و تصمیماتی احساسی بگیرید احتمالا در انتها بخشی از سرمایه خود را از دست می دهید. هرچند که بخشی از سرمایه شما در بازار است و نوسانات بازار به شدت شما را نگران می کنند اما تلاش کنید تا میان نوسانات لحظه ای و روندهای بلند مدت تمایز قائل شوید و بیشتر بر اساس روندهای بلندمدت تصمیم گیری کنید. کسب سود از نوسانات لحظه ای بیشتر به کسانی مربوط می شود که به طور حرفه ای بازار را دنبال می کنند و احتمالا شغل دیگری ندارند.

3- از ناشناخته ها بپرهیزید. اگر در تاکسی شنیده اید که سهام یک شرکت بسیار سود آور است فورا نسبت به خرید چنین سهامی اقدام نکنید. تلاش کنید تا هرگز در بازارهایی که با آن ها آشنایی ندارید وارد نشوید چرا که به احتمال زیاد در میان بازندگان آن بازار قرار خواهید گرفت. افرادی که با بازاری آشنایی ندارند نمی توانند فرآیندهای موجود در بازار را به درستی درک کنند و به همین خاطر اشتباهات زیادی را در سرمایه گذاری مرتکب می شوند. بازارها معمولا بسیار پیچیده تر از آن هستند که به نظر می رسند و به همین خاطر ناآشنایی با آن ها می تواند سرمایه شما را تهدید کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

34  −  31  =