شاید مذاکرات چند روز تمدید شود

خبرنگار پایگاه خبری المانیتور به نقل از یک مقام ایرانی نوشته است که طرفین هنوز بر رسیدن به توافق در مهلت مقرر متمرکز و امیدوار هستند، با این حال وی احتمال تمدید چند روزه گفت‌وگوها را رد نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس، خبرنگار المانیتور که برای پوشش اخبار مذاکرات هسته‌ای به وین رفته می‌گوید که مقامات ایرانی هنوز به رسیدن به توافق امید دارند و امید خود را برای نهایی کردن توافق تا 24 نوامبر از دست نداده‌اند.

این مقام مطلع ایرانی که در نوشته‌های خبرنگار المانیتور نامی از وی برده نشده همچنین گفته که فضای مذاکرات جدی است و همه طرفین بر یافتن راه حل متمرکزاند.

بر اساس گفته‌های این مقام مطلع، هنوز طرفین برای رسیدن به توافق تا 24 نوامبر تلاش می‌کنند ولی احتمال تمدید چند روزه مذاکرات در صورت لزوم، رد نمی‌شود.

نمایندگان هسته‌ای ایران از روز سه‌شنبه هفته گذشته در قالب یک گروه بلندپایه به ریاست محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به وین رفتند تا برای آخرین بار پیش از رسیدن به ضرب‌الاجل 24 نوامبر (دوشنبه) با یکدیگر مذاکره کنند.

جو مذاکرات دوستانه ولی جدی توصیف شده است؛ وزرای خارجه برخی کشورهای عضو 1+5 برای رایزنی با هیات‌های نمایندگی خود به وین آمدند. «جان کری» وزیر خارجه آمریکا چند روزی است که به وین آمده و در چندین نوبت با همتای ایرانی خود مذاکره کرده است.

برخی رسانه‌ها به نقل از دیپلمات‌های حاضر در وین گفته‌اند که در صورت عدم رسیدن به توافق، مهلت رسیدن به توافق شاید تا ماه مارس (اوایل اسفند) تمدید شود. با این حال برخی دیگر نیز گمانه‌زنی می کنند که با توجه به مصمم بودن طرفین برای رسیدن به توافق، شاید مقامات در وین بمانند و ظرف چند روز آینده، تکلیف توافق بر سر پرونده هسته‌ای ایران را مشخص کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

97  −  90  =