اپل: در ایران نمایندگی نداریم

درحالی‌که اپل هنوز به دلیل تحریم‌ها و قوانین وزارت امور خارجه آمریکا هیچ نمایندگی مستقیمی در ایران ندارد، چندی است شرکتی به نام وقایع گستر فارس به افتتاح فروشگاه جدید و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی با عنوان نماینده رسمی اپل در ایران اقدام کرده است که این ادعا از سوی شرکت اپل تکذیب شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا، موضوع ادعای این شرکت ایرانی مبنی بر اینکه توانسته است نمایندگی رسمی اپل (APPLE) در ایران را دریافت کند خردادماه سال جاری در قالب گزارشی توسط ایسنا بررسی و صحبتهای مسوولان ذیربط و مدیر عامل این شرکت منتشر شده بود.

شب گذشته برنامه پایش هم در بخش بررسی مشکلات کسب و کار، صحت ادعای این شرکت را سنجید و در پیگیری سوال مخاطبان و با ارسال نامه به شرکت اپل پرسید: برخی شرکتها در ایران ادعا می‌کنند که نمایندگی اپل در ایران هستند آیا اپل در ایران نمایندگی دارد؟

اپل در پاسخ به این پرسش، هرگونه نماینده رسمی در ایران را بطور مستقیم و غیر مستقیم رد کرده و آورده است: اپل در ایران هیچ مغازه ای باز نکرده و هیچ نمایندگی هم چه مستقیم و چه غیر مستقیم ندارد. در بخشی از نامه اپل به برنامه پایش آمده است:

"Apple has not opened a store in Iran and does not have affiliated resellers in the country"

همچنین محمدحسین برخوردار – رئیس مجمع واردات – در این باره گفت: معمولا مرکز امور اصناف مرجع تعیین کننده نمایندگی‌هاست. برای نماینده بودن باید اصل ترجمه رسمی قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی، تولید کننده و یا شرکت وارد کننده را ارائه داد. همچنین به جای مدارک مذکور می تواند اصل تعهدنامه شرکت تولید کننده مادر را ارائه کند.

به گفته او اگر شرکتی نمایندگی نداشته باشد و کسی به دروغ اعلام کرد که نمایندگی شرکت است باید مساله را از طریق مجمع امور اصناف پیگیری کرد، اکنون این شرکت به دروغ اعلام کرده نمایندگی رسمی است در صورتی که مرکز اصناف باید به شدت با این موضوع برخورد کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  6  =