پلتفرم های هوشمند هدف سرمایه گذاری بین المللی در زمینه ICT/ جیتکس سی‌و‌چهارم به روایت کارتنر

مروری بر نمایشگاه GITEX 2014

متخصصان در حوزه فناوری از 150 کشور جهان در هفته تکنولوژی جیتکس 2014، به رشد این بازار نوظهور چشم دوخته اند/

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،این  نمایشگاه بین 12 تا 16 اکتبر( 20 تا 24 مهر) در دوبی در حال برگزاری است/نمایشگاه هفته جیتکس چهار شاخه علمی را در خلال نمایشگاه به اشتراک میگذارد/دوبی برنامه ریزی کرده تا از طریق تکنولوژی های پیشرفته خود را به یک «شهر هوشمند» تبدیل کند./کنفرانس داده های عظیم، Cloud و گردهمایی استراتژی های دیجیتال نیز تعدادی از دیگر بخش های این نمایشگاه هستند.

با پیشی گرفتن رشد تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات (ICT) خاورمیانه از میانگین جهانی، متخصصان بین المللی در حوزه فناوری از 150 کشور جهان در هفته تکنولوژی جیتکس 2014، به رشد این بازار نوظهور چشم دوخته ند. این  نمایشگاه بین 12 تا 16 اکتبر( 20 تا 24 مهر) در دوبی در حال برگزاری است.

با پشتیبانی سرمایه گذاری منطقه ای در حوزه تکنولوژی هوشمند، انتظار می رود بازار ICT در منطقه از تزریق 15 میلیارد دلار در سال 2014 شتاب گرفته و به 20 میلیارد دلار در سال 2020 برسد که دلیل آن مخارج زیربنایی بخش دولتی است. طبق آمار IDC این بالاترین و سریع ترین رشد در بازارهای عمودی و تک شاخه ای است.

این روند صعودی، مشارکت جهانی در هفته تکنولوژی جیتکس را که بزرگ ترین رویداد در زمیه ICT  در خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی می باشد افزایش داده است. امسال این رویداد میزبان بیش از سه هزار و هفتصد شرکت از 61 کشور و صد هزار بازدید کننده از 150 کشور جهان است.

نمایشگاه هفته جیتکس همچنین با سردمداران جهانی در حوزه ICT مشارکت داشته تا پیشرفت های بزرگ را با کمپانی های منطقه در چهار شاخه علمی اصلی در خلال نمایشگاه به اشتراک بگذارد. این چهار شاخه عبارتند از: هوشمند، Cloud، داده های عظیم و قابلیت حمل.

دوبی برنامه ریزی کرده تا از طریق بکارگیری تکنولوژی های پیشرفته برای فراهم کردن شرایط زندگی بهتر و شیوه های توسعه جدید برای همه شهروندان دوبی و امارات ،خود را به یک «شهر هوشمند» تبدیل کند.

طبق اعلام گارتنر که شرکتی پژوهشی در حوزه بازار است، امسال رشدی هشت درصدی در مخارج ICT در منطقه پیش بینی می شود در حالی که میانگین رشد جهانی آن 2.1 درصد است.احمد الخواجه ،نایب رئیس شرکت DWTC و از شرکت کننده ها می گوید:«سرمایه گذاری چشم گیر منطقه روی ICT، اشتیاق و استقبال از تکنولوژی را نشان می دهد که در چهار شاخه اصلی جیتکس یعنی نوآوری هوشمند، رایانش ابری، داده های عظیم و قابلیت حمل دیه می شود. به نظر می آید که این روند به لحاظ سرمایه گذاری در سالهای آتی شتاب بیشتری هم بگیرد.»

شرکت Etisalat به عنوان شریک رسمی نمایشگاه در قسمت تجربه هوشمند با جیتکس همکاری می کند تا برای بازدیدکنندگان روند ثبت نام را بدون وقفه انجام دهد که این بخشی از برنامه ابتکاری «در راه رسیدن به تجربه هوشمند» است که هدف آن ارتقا دادن تجربه شرکت کنندگان از طریق ترکیب آخرین نوآوری های ICT مانند شبکه هوشمند و بازاریابی و مسیریابی هوشمند است.

کنفرانس داده های عظیم، Cloud و گردهمایی استراتژی های دیجیتال نیز تعدادی از دیگر بخش های این نمایشگاه هستند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +    =  12