اطلاعیه مهم درباره دفترچه‌ های درمانی

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: از اول مهر ماه سال جاری دفترچه‌های درمانی فاقد شماره سریال 18 رقمی از درجه اعتبار ساقط است و ارایه خدمات درمانی به صاحبان این دفترچه‌ها امکان‌پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دکتر محمد توانایی افزود: پروژه ساماندهی شماره سریال دفاتر درمانی بیمه شدگان، به منظور بهبود فرآیندهای قبلی، جلوگیری از تولید دفترچه‌های تکراری ورفع همپوشانی‌های احتمالی، با استفاده از کدملی برای تشخیص هویت دقیق بیمار ازیک سو و یکتا سازی برگ‌های دفترچه درمانی برای افزایش دقت در ارایه خدمات و حفظ سوابق درمانی بیمه شدگان از خرداد سال 1390 در سازمان تأمین اجتماعی آغاز شده است.

وی ادامه داد: بر اساس شماره سریال جدید، مشخصات فردی، شعبه صادر کننده دفترچه، شماره جلد دفترچه و شماره صفحه در قالب 18 رقم تولید و جایگزین شماره سریال‌های متفرقه قبلی در دفاتر درمانی شده است.

توانایی اظهار کرد: با اجرای این طرح، بستر مناسب در خصوص استفاده از سامانه‌های بیمه‌ای و درمانی به صورت متمرکز و کاملاً مکانیزه به هنگام صدور دفترچه بیمه ایجاد شده که از تولید شماره سریال‌های یکسان برای چند بیمه شده و بروز اشتباهات متعدد ناشی از عدم شناسایی دقیق بیماران، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: با اجرای این طرح، ضمن اعتبار بخشیدن، ایجاد جامعیت داده‌ها و اطلاعات موجود در سیستم‌های مکانیزه، امکان ارایه گزارشات و آمارهای دقیق تر از خدمات گسترده درمانی که توسط سازمان تأمین اجتماعی ارایه می شود، فراهم شده است.

وی اظهار کرد: پس از برنامه ریزی‌های وسیع و ایجاد تغییرات گسترده در سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری موجود در سازمان تأمین اجتماعی، چاپ دفترچه‌های درمانی با شماره سریال 18 رقمی از سال 90 آغاز شده است و ضروری است که دفترچه‌های درمانی قدیمی باقیمانده که ممکن است خطاهای متعددی در چاپ و تولید آنها انجام شده باشد، تعویض شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1