یوان چین به سبد ارزی صندوق بین المللی پول اضافه شد

صندوق بین المللی پول یوان چین را به عنوان یکی از ارزهای سبد شاخص خود پذیرفت و این پذیرش یک پیروزی برای چین به شمار می رود که تلاش دارد خود را به عنوان یک قدرت اقتصادی جهانی مطرح کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از تسنیم به نقل از رویترز، صندوق بین المللی پول روز دوشنبه یوان چین را به عنوان یکی از ارزهای سبد شاخص خود پذیرفت. این پذیرش یک پیروزی برای چین به شمار می رود که تلاش دارد خود را به عنوان یک قدرت اقتصادی جهانی مطرح کند.
تصمیم صندوق مبنی بر اضافه شدن یوان، به حق برداشت مخصوص (اس دی آر) و همردیف شدن با دلار، یورو، پوند و ین یک گام مهم در پیوستن چین به مالیه جهانی و مهر تاییدی است بر پیشرفت هایی که این کشور از طریق اعمال اصلاحات اقتصادی به آنها دست یافته است.
چین متعهد شده بود تا به منظور برآورده کردن معیارهای صندوق بین المللی پول مجموعه ای از اصلاحات را در ماه های اخیر انجام دهد که از جمله آنها می توان به فراهم کردن دسترسی بهتر خارجیان به بازارهای ارزی چین، انتشار مکررتر بدهی ها و افزایش ساعات تجارت به یوان اشاره کرد.
کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول که  در کنار کارشناسان صندوق از اضافه شدن یوان به سبد حق برداشت مخصوص حمایت کرده است، تصریح کرد که انتظار ندارد پکن در این حد متوقف شود.
وی به خبرنگاران گفت: «اضافه شدن یوان به حق برداشت مخصوص به وضوح نشان دهنده اصلاحاتی است که اجرایی شده و همچنان اجرا خواهد شد.»
بانک خلق چین اعلام کرد این اقدام که با حمایت کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس و ژاپن انجام گرفته، نشان می دهد که جامعه بین المللی انتظار دارد چین نقشی بزرگتر در اقتصاد جهانی ایفا کند.
در بیانیه این بانک آمده است: «جلوتر که برویم، چین همچنان اصلاحات اقتصادی و گشایش های مالی خود را عمیق تر و سریعتر خواهد کرد و به افزایش رشد اقتصاد جهانی، تضمین ثبات مالی و بهبود حکمرانی اقتصادی جهانی کمک خواهد کرد.»
یی گانگ، معاون رئیس کل بانک خلق چین گفت، انتظار دارد ورود یوان به فهرست ارزهای مورد استفاده در حق برداشت مخصوص واحد پولی چین را با ثبات تر کند و دیگر جایی برای کاهش بیشتر ارزش یوان، آنگونه که برخی تجار انتظار دارند وجود ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄    =  6