کرونا ارزش بازار تجارت الکترونیک آمریکا را به یک تریلیون دلار می‌رساند

شیوع ویروس کرونا اگر چه مشکلات زیادی برای جهانیان ایجاد کرده، اما موجب رونق بازار تجارت الکترونیک در کشورهای مختلف و از جمله آمریکا شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بررسی‌های شرکت ادوب نشان می‌دهد تداوم همه گیری ویروس کرونا موجب خواهد شد تا در سال ۲۰۲۲ ارزش بازار تجارت الکترونیک در آمریکا برای اولین بار از مرز یک تریلیون دلار بگذرد و رکوردی بی سابقه در این زمینه ثبت شود.

بر همین اساس شیوع ویروس کرونا موجب شد تا میزان خریدهای آنلاین در آمریکا از مارس سال ۲۰۲۰ تا فوریه سال ۲۰۲۱ به میزان ۱۸۳ میلیارد دلار افزایش یابد. طی این مدت مشتریان آمریکایی ۸۴۴ میلیارد دلار را صرف خریدهای آنلاین کردند که رقمی منحصر به فرد است.

این رقم در سال ۲۰۲۰ برابر با ۸۱۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۲۰۱۹ برابر با ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. تنها در ماه‌های نوامبر و دسامبر سال گذشته نیز ۱۸۸.۲ میلیارد دلار صرف خریدهای آنلاین در آمریکا شده است.

ادوب پیش بینی کرده که روند تصاعدی خریدهای آنلاین در آمریکا باز هم ادامه می‌یابد و به طور قطع ارزش این خریدها در سال ۲۰۲۲ از رقم یک تریلیون دلار خواهد گذشت. این شرکت در مجموع ۲۰ درصد از افزایش خریدهای آنلاین در یک سال اخیر را به ویروس کرونا نسبت داده است.

 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  ⁄  3  =