کره از فردا در بازار فراوان و ارزان می‌شود

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: از روز شنبه روزانه 200 تن کره روانه بازار می‌شود که ضمن فراوانی، قیمت را به شدت کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رضا باکری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه آیا 15 هزار تن کره انبار شده در گمرک ترخیص شد؟ گفت: این کره‌ها به تدریج ترخیص و وارد بازار می‌شود.

از دبیر انجمن صنایع لبنی سؤال شد پس چرا کره در بازار همچنان کمیاب است؟ گفت: هر میزان کره از سوی کارخانه‌ها بسته‌بندی و روانه بازار می‌شود از سوی مغازه‌داران به امید اینکه بتوانند به قیمت بالاتری بفروشند ذخیره و احتکار می‌شود.

*ورود روزانه 200 تن کره به بازار از روز شنبه

وی ادامه داد: بنابر تصمیم کارخانه‌داران قرار است از روز شنبه روزانه 200 تن کره وارد شبکه توزیع شود که در این صورت مغازه‌داران هم جایی برای احتکار نخواهند داشت.

باکری گفت: از روز شنبه ضمن اینکه کره در بازار فراوان می‌شود،قیمت نیز به همان کیلویی 12 هزار تومان قبل برمی‌گردد.

به گزارش فارس، در روزهای اخیر با عدم ترخیص کره از گمرک این فرآورده لبنی در بازار کمیاب شد و قیمت هر صد گرم آن به دو هزار تومان رسید.

باکری گفت: روزانه 200 هزار تن کره که به بازار می‌آید در طی ماه 6 هزار تن خواهد بود و این میزان دو برابر نیاز ماهانه کشور است.

به گزارش فارس، 22 هزار تن کره طی 5 ماه گذشته با سفارش داخل وارد گمرک شده است. در این مدت به دلیل مشکل عدم تخصیص ارز مرجع محموله‌های کره ترخیص نشد تا اینکه در یک ماه گذشته در دو نوبت دو هزار تن و 5 هزار تن کره با تخصیص ارز مرجع آزاد و توسط کارخانه‌ها بسته‌بندی و وارد بازار شد اما همچنان 15 هزار تن نیز باقیمانده است که دبیر انجمن صنایع لبنی می‌گوید به تدریج وارد بازار می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  +    =  39