کربنکینگ بانک رفاه ظرف یک سال آینده راه اندازی مي شود/دوره گذار از رشد كمي به افزايش كيفيت خدمات آغاز شده است

ایمانی در گفتگو با «بانكداري الكترونيك» از دغدغه های IT بانک سخن گفت؛:

مدیر عامل بانک رفاه علت کندی گسترش کیفی و کمی خدمات الکترونیک در این بانک را نبودن سیستم جامع ویکپارچه بانکی دانست و عنوان کرد با حل شدن مشکلات ساختاری ومالکیتی نرم افزار کربنکینگ طی یک سال آینده در بانک اجرایی خواهد شد .

سید ضیاء ایمانی ،مدیر عامل بانک رفاه، در گفتگو با خبرنگار بانکداری الکترونیک ضمن اشاره به دغدغه های ITبانک رفاه پیاده سازی کربنکینگ جامع ویکپارچه را اصلی ترین برنامه بانک در سال جاری دانست .

وی افزود: از آنجا که تا کنون مشکلات زیادی در ساختار بانک وجود داشت واساسنامه دولتی بود ودر عین حال خود بانک خصوصی محسوب می شد بانک نمی توانست دراین فضا تصمیم بگیرد بنابراین لازم بود در ابتدا مشکلات مالکیتی وحقوقی را حل کنیم وپس از آن به سمت اجرا ی کربنکینگ برویم.

به گفته ایمانی سطح کیفی و کمی خدمات الکترونیک با استقرار سیستم یکپارچه (Core banking) ارتقاء خواهد یافت که با خصوصی شدن بانک، مقدمات استقرار این سیستم فراهم شد و اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد. .

مدیرعامل بانک رفاه افزود:کربنکینگ مورد نظر ما داخلی است وظرف یکسال آینده پیاده سازی خواهد شد.

وی در ادامه برشمردن دغدغه های الکترونیکی بانک رفاه ظرف 18ماه گذشته به گسترش کمی بانکداری الکترونیک اشاره کرد واظهار داشت:حدود 400 دستگاه خودپرداز به شعب اضافه شده که تا پایان سال همه شعب به دستگاههای خودپرداز مجهز خواهند شد.

ایمانی افزود: یکی از دغدغه های کمی دیگری که در بانک وجود داشت کمبود پایانه های فروشگاهی بانکی رفاه نسبت به سایرین بود به طوریکه بقیه بانک ها شش برابر ما pos  منصوبه داشتند که در این راستا 35  هزار دستگاه پایانه فروشگاهی اجاره شد .

 مدیر عامل بانک رفاه اظهار داشت : مشکل دیگری که وجود داشت این بود که رفاه کارت ها تنها در مرکز صادر می شد که با تمهیداتی که اندیشیده شد در حال حاضر همه مراکز استان ها به دستگاه صدور رفاه کارت مجهز هستند.

وی در ادامه صدور آنی کارت وتجهیز شعب به سیستم نوبت دهی را از دیگر اقدامات صورت گرفته طی 18 ماه اخیر بر شمرد.

ایمانی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بانکداری الکترونیک در ایران مرحله توسعه کمی را پشت سر گذاشته و توجه به کیفیت خدمات را مورد توجه قرار داده عنوان کرد: ظرفیت کمی بانک رفاه در حوزه بانکداری الکترونیک نیاز به گسترش داشت که طی 18 ماه گذشته این گسترش کمی صورت گرفت .

ایمانی افزود: با اجرای سیستم یکپارچه ومتمرکز بانکی پیاده سازی بانکداری مجازی ، اینترنت بنکینگ وموبایل بنکینگ در بانک رفاه میسر خواهد شد.

به گفته وی با توجه به اینکه مشکلات ساختاری ومالکیتی در بانک رفاه برطرف و این بانک به عنوان یک بانک خصوصی پذیرفته شده است باید در حوزه بانکداری الکترونیک توانایی رقابت با بانک های خصوصی را داشته باشد که با اجرای "کر " این هدف امکان پذیر خواهد شد.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. علی اصغر قاسمی -ساری می گوید

    با سلام وخسته نباشید .بدون هیچ گونه وابستگی .بنده بعنوان یک کارمند ساده خدمتتان عرص میکنم که بعد از چند سال در جا زدگی بانک رفاه وبعد از مدیریت دکتر احمدی ،با آمدن آقای ایمانی شاهد حرکتی روبه جلو وحل اساسی ترین مشکل بانک (مالکیت ) نشان از همت ولا این مدیر دلسوز می باشد انشاء در آینده نزدیک شاهد بهبود شاخص های کمی وکیفی مخصوصا اختصاص در سهم بازار پولی کشور خواهیم بود .

ارسال یک پاسخ

8  +  1  =