پژوهشکده بیمه حلقه اتصال صنعت بیمه با دانشگاه‌ها خواهد شد

سرپرست پژوهشکده بیمه گفت: پژوهشکده بیمه با تقویت ارتباط با فعالان حقیقی و حقوقی صنعت بیمه، ارائه آموزش‌ها، مطالعات و پژوهش‌های موردنیاز صنعت بیمه و ایجاد تشکل‌های تخصصی بیمه در آینده به عنوان حلقه اتصال صنعت بیمه با دانشگاه‌ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  روابط عمومی پژوهشکده بیمه، محمدرضا نوتاش در جمع مدیران روابط عمومی و اداری – مالی شرکتهای بیمه گفت: هدف برنامه تحول در صنعت بیمه حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب است که این هدف نیازمند همکاری و مشارکت کلیه بازیگران این عرصه است.
دکتر محمدرضا نوتاش در جلسه هماهنگی که به مناسبت برگزاری شانزدهمین همایش ملی بیمه و توسعه تشکیل شد ، گفت: پژوهشکده بیمه با هدف تأمین نیازهای مطالعاتی، پژوهشی و آموزشی صنعت بیمه ایجاد شده است و استراتژی ما برای دست‌یابی به این هدف ارتقاء توان علمی و خدماتی پژوهشکده است و در این رابطه اولین گام، از یک طرف تقویت و توسعه ارتباط با صنعت بیمه و از طرف دیگر با دانشگاه است.
نوتاش با اشاره به برنامه‌های پژوهشکده بیمه در جهت تقویت ارتباط با صنعت بیمه گفت: در راستای تقویت ارتباط با صنعت بیمه افراد حقیقی در حال شناسایی هستند و بانک اطلاعاتی صاحب‌نظران علمی و اجرایی در حال تدوین است. همچنین تقویت ارتباط با شخصیت‌های حقوقی اعم از شرکت‌های بیمه و شرکت‌هایی که حمایت‌کننده صنعت بیمه هستند برای پژوهشکده بیمه از اولویت زیادی برخوردار است.
وی نقش پژوهشکده بیمه را در برنامه تحول در صنعت بیمه را مستلزم ایجاد زمینه هایی دانست و تصریح کرد: تقویت ارتباط پژوهشکده با صنعت بیمه یکی از اساسی‌ترین این زمینه ها است به طوری که می توان از یک طرف ارتباط دوسو‌یه‌ای با دانشگاه‌ها و مراکز علمی داخلی و خارجی ایجاد کرد و از سوی دیگر پژوهشکده در جهت تعمیق ارتباط با صنعت بیمه گام بردارد .
سرپرست پژوهشکده بیمه در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر ایجاد تشکل‌های تخصصی بیمه اظهار داشت: با ایجاد و تقویت تشکل‌های تخصصی بیمه در تلاش هستیم تا از یک طرف فرهنگ بیمه را در سطح جامعه ترویج کرده و از طرف دیگر بخشی از فعالیت‌های آموزشی، مشاوره‌ای و خدماتی را به این تشکل‌ها واگذار کنیم و فضاهای جدیدی برای فعالیت در صنعت بیمه ایجاد شود.
نوتاش با اشاره به راه اندازی تشکل های تخصصی در صنعت بیمه گفت : قصد داریم در آینده این قبیل
تشکل ها را راه اندازی کنیم تا با ارائه خدماتی از این دست باری از دوش شرکتهای بیمه و بیمه مرکزی برداشته شود. وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای دست یابی به این هدف نظرات و پیشنهادات شرکتهای بیمه در زمینه های آموزشی و پژوهشی برای ما اهمیت دارد که در این راستا پژوهشکده سلسله نشستهایی را با هدف جلب و جذب نظرات شرکتهای بیمه برناه ریزی کرده است که به طور منظم در آخر هر ماه برگزار می شود .
سرپرست پژوهشکده بیمه ضمن تاکید بر برگزاری اتاق فکر بیمه در پژوهشکده تصریح کرد: در سال جاری چند دوره اتاق فکر در پژوهشکده برگزار شده و در حال حاضر نیز برگزار می شود که انتظار می رود کارشناسان شرکتهای بیمه با حضور در بحث های اتاق فکر از مطالب و نظرات ارائه شده در آنها استفاده کنند.
وی در پایان در خصوص برگزاری شانزدهمین همایش بیمه و توسعه گفت : برای همایش امسال 14 محور در نظر گرفته شده است که کارشناسان صنعت بیمه می توانند با ارائه مقالات خود در برگزاری هر چه بهتر این همایش مشارکت کنند .
نظام نظارت و تنظیم بازار بیمه زیرساختی‌ترین برنامه تحول در صنعت بیمه یعقوب رشنوادی با اشاره به برنامه تحول در صنعت بیمه گفت: برنامه تحول در صنعت بیمه چهار راهبرد اساسی دارد که نظام نظارت و تنظیم بازار بیمه کشور که موضوع شانزدهمین همایش ملی بیمه و توسعه است اولین و زیرساختی‌ترین راهبرد برنامه تحول در صنعت بیمه است.
رئیس دبیرخانه همایش در ادامه افزود: با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده تا 25 آبان‌ماه مقالات واصله مورد بررسی و ارزیابی نهایی قرار خواهد گرفت.
وی در خاتمه ضمن اشاره به حضور دکتر نوتاش در صنعت بیمه، آن را فرصتی کم ‌نظیر خواند و تصریح کرد: با توجه به سوابق علمی و مدیریتی ارزشمند دکتر نوتاش و رویکردی که صنعت بیمه در راستای تحول در پیش گرفته است حضور ایشان در صنعت بیمه بسیار ارزشمند خواهد بود که باید از این فرصت به دست آمده به درستی استفاده کرد .
در ادامه محمد سامی‌فر دبیر اجرایی همایش خبر از برگزاری دو کارگاه آموزشی در جنب همایش داد و افزود: شانزدهمین همایش ملی بیمه و توسعه دهم آذرماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد و پیش‌بینی‌های لازم جهت شرکت 1200 نفر علاقمند در این همایش انجام شده است. در ادامه این جلسه مدیران روابط عمومی شرکت های بیمه به طرح دیدگاه های خود پرداختند.
دغدغه صنعت بیمه نظام نظارت است
کیوان پورشب مدیر روابط عمومی شرکت بیمه ملت با تاکید بر مشارکت شرکت های وابسته به صنعت بیمه در شانزدهمین همایش ملی بیمه و توسعه ، تصریح کرد: گسترش مخاطبان شانزدهمین همایش ملی بیمه و توسعه منجر به توسعه فرهنگ بیمه خواهد شد.
محمود افشاری مدیر روابط عمومی شرکت بیمه آسیا با توجه به برگزاری سالانه همایش ملی بیمه و توسعه ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش منجر به بالا رفتن جایگاه صنعت بیمه در کشور شود.
عبدالوهاب جاذبی مدیر روابط عمومی شرکت بیمه پاسارگاد دغدغه صنعت بیمه را نظام نظارت دانست و اظهار داشت: روابط عمومی شرکت بیمه پاسارگاد با رویکرد رسانه‌ای موضوع نظارت در صنعت بیمه را دنبال می‌کند.
پدرام لقمانی مدیر روابط عمومی شرکت بیمه میهن با اشاره به ضرورت ارتباط و انتقال اطلاعات بین شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های وابسته به صنعت بیمه خواستار مشارکت فعال‌تر شرکت‌های وابسته به صنعت بیمه در شانزدهمین همایش ملی بیمه و توسعه شد.
شایان ذکر است در این نشست مدیران مالی- اداری و مدیران روابط عمومی شرکت‌های بیمه میهن، توسعه، پارسیان، رازی، دی، امید، نوین، آسیا، ملت، دانا، پاسارگاد، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه و سندیکای بیمه‌گران ایران حضور داشتند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1