پرداخت حقوق اولین مشکل شرکت خدمات انفورماتیک در سال ۷۲/بانک ها با «قرارداد ۱۰۰ » شرکت را باور کردند

مصاحبه با مهرداد گیومنش اولین مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک؛

در آذر ماه 72 شرکت با سرمایه ده میلیون تومان تاسیس شد. اولین مشکل شرکت جدید پرداخت حقوق این 30 نفر بود.ماه های اول خیلی سخت بود. اقدام مهم و حیاتی شرکت در این دوره 7 ساله اول, امضاء و اجرای قرارداد طرح جامع اتوماسیون بانکی در بانک ملی ایران بود که به قرارداد 100معروف شد.در آن زمان هیچ مدیر بانکی اعتماد به این شرکت نمی کرد.فقط آقای امیر اصلانی مدیر عامل وقت بانک ملی بود که این شرکت را باور کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مهندس مهرداد گیو منش به عنوان اولین مدیر عامل شرکتی که با 10میلیون تومان شروع کرد وحالا با 100میلیارد تومان سرمایه اسمی، سه شرکت اقماری بزرگ ، بیش از 1100 نفر پرسنل ثابت،دارای رتبه نخست در 13 نوع فعالیت انفورماتیک،66 دفتر و نمایندگی استانی و مشتریان گسترده  و شبکه شتابی که درآمدی بین 150 تا 200 میلیارد تومان در سال به حساب این شرکت سرازیر می کند،می گوید:« اولین مشکل شرکت در سال 72 پرداخت حقوق به پرسنل  بود. همچنین می افزاید:اقدام مهم و حیاتی شرکت در این دوره 7 ساله مدیریت من,  امضاء و اجرای قرارداد طرح جامع اتوماسیون بانکی در بانک ملی ایران بود که به قرارداد  100معروف شد.در آن زمان هیچ مدیر بانکی اعتماد به این شرکت نمی کرد.فقط آقای امیر اصلانی مدیر عامل وقت بانک ملی بود که این شرکت را باور کرد.»گفتگوی روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک را با مهندس گیومنش باهم می خوانیم:

*******************************************
 
* هنگامیکه مسئولیت را پذیرفتید شرکت درچه شرایطی قرار داشت؟
 
حدود 30 نفر از کارشناسان، به مدت 8 ماه در بانک مرکزی مطالعه وتحقیق می کردند.من هم  ماموریت سازماندهی این گروه را در چارچوب یک شرکت بر عهده داشتم. در آذر ماه 72 شرکت با سرمایه ده میلیون تومان تاسیس شد. دکتر الهی و دکتر شرافت به عنوان اعضای هیات مدیره و من به عنوان مدیر عامل و عضو هیات مدیره انتخاب شدیم.
اولین مشکل شرکت جدید پرداخت حقوق این 30 نفر بود.ماه های اول خیلی سخت بود.نه پولی،نه قوانینی ونه امکاناتی برای جذب و نگهداری این نیرو ها.
شرکت با همفکری تمام افراد شروع  به کارکرد،جا دارد نام چند مدیر موثر در این مرحله را ذکر کنم.دکترنجاتی،دکتر نعمت بخش ومشاور با وفای شرکت آقای خسرونایبی.

*چند اقدام مهم انجام شده در زمان خود را توضیح دهید؟
 
 اقدام مهم و حیاتی شرکت در این دوره 7 ساله,  امضاء و اجرای قرارداد طرح جامع اتوماسیون بانکی در بانک ملی ایران بود که به قرارداد  100معروف شد.در آن زمان هیچ مدیر بانکی اعتماد به این شرکت نمی کرد.فقط آقای امیر اصلانی مدیر عامل وقت بانک ملی بود که این شرکت را باور کرد.با انعقاد این قرارداد که  بعد از 20 سال هنوز هم در شرکت جاری است،خون تازه ای در رگهای شرکت جریان پیدا کرد.اقدام موثر بعدی ایجاد شبکه اختصاصی بانکی بود،در اوایل ارسال تجهیزات به شرکت مسئله تحریم ها مطرح شد که با تلاش بی وقفه مدیران و متخصصان وقت, تجهیزات, حمل ، نصب و راه اندازی شد.
اقدام مهم دیگر که شاید مقدم بر اقدامات فوق باشد، اجرای طرح استخدامی شرکت بود که  با حساسیت ویژه و صرف وقت زیاد از تمام مدیران انجام می شد.در نتیجه نیرو ها بر اساس شایستگی و لیاقت انتخاب می شدند.به جرات می توان گفت در آن زمان بهترین نیرو های کشور جذب شدند.

* مشکلات اساسی پیش روی شرکت خدمات انفورماتیک را توضیح دهید؟

مشکلات اساسی پیش روی شرکت خدمات انفورماتیک را به صورت کلی می توان در قالب موارد زیر دسته بندی کرد:

– عدم پذیرش مدیران بانکها در خصوص متمرکز بودن اطلاعات بانکی در طرح جامع اتوماسیون
– متخصصان و کارشناسان جوان ما نیز شناخت کافی از صنعت بانکداری و بانکداری اسلامی نداشتند و متقابلا کارمندان و کارشناسان بانکی با مسائل انفورماتیک و شبکه آشنایی واعتماد کافی نداشتند.
– عدم پذیرش بانکها به ایجاد شبکه فضایی اختصاصی مخابراتی.
– نداشتن تجربه کافی نیروهای جوان شرکت برای عملیاتی کردن پروژه ها.

*چه پیشنهادهایی جهت خدمت رسانی مطلوبتر و موفقیت هر چه بیشتر شرکت دارید؟

به نظر من بعضی از خدمات فعلی بانک ها بسیار فراتر و متنوع تراز سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی است.علی الخصوص در زمینه انتقال وجه بین بانکی و خدمات کارت،لذا شناخت دوستان در شرکت  بیشتر از من است ولی چند مورد را به طور اختصار ذکر می کنم.
 
الف: تمرکز بر توسعه خدمات کارت اعتباری که الحق جایش در سیستم بانکی خالی است.
 
ب: راه اندازی سیستم ارزش گذاری و امتیازدهی به اعتبار مشتریان در قالب credit score
 
ج :توسعه خدمات بانکی بر روی تلفن های همراه.
 
 د:تداوم جذب نیروهای متخصص و جوان بر اساس شایسته سالاری ولیاقت.
 
در پایان از شما و همه دوستان در شرکت از اینکه این فرصت را به من دادید و یادی از من کردید تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم با توافق های صورت گرفته با 5+1 شاهد رفاه ،سلامتی ، شادی وآرامش بیشتر برای مردم عزیزمان باشیم و شرکت هم  بتواند خدمات بیشتری به مردم ارائه دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  31  =  40