هند از ارائه تضمین ۱ میلیون دلاری به ایران برای آزادی نفتکش خود سرباز می‌زند

یک مقام مطلع هندی گفت کشورش قصد دارد تقاضای ایران برای دریافت تضمین یک میلیون دلاری برای آزادی نفتکش توقیف شده دش شانتی را رد کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پایگاه اینترنتی لایو مینت، یک مقام مطلع هندی که نخواست نامش فاش شود گفت، هند قصد دارد تقاضای ایران برای دریافت تضمین یک میلیون دلاری برای آزادی نفتکش توقیف شده دش شانتی را رد کند.
این مقام مطلعگفت: «ما به دنبال استراتژی ای هستیم تا این موضوع را حل کنیم. اما ما این کار را بسیار بی سر و صدا انجام خواهیم داد.» وی مدعی شد: «کاری که ایران انجام داده است قانونی نیست. ما قرار نیست هیچ غرامت معناداری به آنها بدهیم . اما ما به آنها چیزی خواهیم داد که بتوانند به این موضوع خاتمه دهند.»
نفتکش دش شانتی که روز 13 آگوست به دلیل آلوده نمودن آبهای ایران توسط مقامات ایرانی توقیف شد، توسط شرکت لویدز رجیستر طبقه بندی شده است. این نفتکش تاکنون چندین نوبت از سوی مسئولان ایرانی مورد بازرسی قرار گرفته است و اشکالی البته جزئی در سیستم اعلام نشت نفت کشتی پیدا شده است. احتمالا تحقیقی که کارشناسان شرکت لویدز انجام داده اند، به تحقیقی که کارشناسان ثبت کشتیرانی هند در باره این نتفکش انجام می دهند، اضافه خواهد شد.
در همین حال، شرکت حمل و نقل دریایی هند ادعای ایران در خصوص آلودگی دریا را رد کرده است. بی کی ماندال، مسئول بخشش مالی این شرکت گفت: «کشتی ما موجب آلودگی نشده است، اما ایران اصرار دارد که برای آزادی این کشتی نامه پذیرش تعهد یک میلیون دلاری دریافت کند…چرا ما باید این نامه پذیرش تعهد را بدهیم؟ ما مسئول آلودگی به وجود آمده نیستیم.»
مشخص نیست که آیا پرداخت تضمین یک میلیون دلاری مستلزم نقض تحریم ها خواهد بود یا خیر.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  48  =  57