نوبخت: ابوطالبی همچنان گزینه رفتن است

سخنگوی دولت گفت: آقای ابوطالبی همچنان فرد معرفی شده از سوی دولت است و بر این پایه همه پیگیری‌های قانونی انجام می‌شود و امیدواریم اقدامات دولت مقابل اقدام غیرمنطقی و غیرحقوقی که انجام شده، اثربخش باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا: محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران  در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد جایگزینی نهاوندیان به جای ابوطالبی برای نمایندگی در سازمان ملل پرسید که سخنگوی دولت در این باره تاکید کرد: آقای ابوطالبی همچنان فرد معرفی شده از سوی دولت است و بر این پایه همه پیگیری‌های قانونی انجام می‌شود و امیدواریم اقدامات دولت مقابل اقدام غیرمنطقی و غیرحقوقی که انجام شده، اثربخش باشد.

خبرنگار دیگری در مورد کیفیت بنزین از نوبخت پرسید که وی با بیان این‌که کیفیت بنزین ما بالاست، گفت: البته انجام فرآیندهایی را که با استانداردها سازگاری نداشته باشند را متوقف می‌کنیم.

وزیر علوم باید اقدامات مورد نظرش را با توجه به هنجارهای نظام انجام دهد

نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر انجام بحثی در مورد نظارت یک ماهه نمایندگان مجلس بر عملکرد وزیر علوم و این که آیا این موضوع نافی استقلال وزرا نیست،، همچنین درخواست آنها از وزیر دادگستری برای عملی کردن حکم ممنوع البیان و تصویر شدن سید محمد خاتمی در شرایطی که حکمی علیه او صادر نشده و این مساله در حیطه اختیارات وزیر مربوطه نمی‌گنجد، تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در گردهمایی مسئولان نظام، ایشان تصریح کردند که قوا باید با هم تعامل داشته باشند و ما باز هم از حمایت قاطع ایشان نسبت به دولت تشکر می‌کنیم.

سخنگوی دولت افزود: انتظارمان این است که نمایندگان محترم ملت در جایگاه قانونی خود آنچه برای نظارت مقتضی می‌دانند انجام دهند، اما این موضوع نافی فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی بخصوص وزرای محترم نسبت به آن چیزی که تشخیص می‌دهند که به نفع مردم و کشور است، نخواهد بود. به همین جهت نمایندگان می‌توانند نظارت قانونی خود را اعمال کنند و وزرای محترم در خصوص مسئولیتی که نسبت به ملت دارند باید اقداماتی که برای کشور نافع می‌دانند انجام دهند و این اقدامات را در چارچوب قانون شجاعانه به انجام برسانند.

وی تصریح کرد: وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس آنچه که برای دانشگاه‌ها و محیط آموزشی نیاز می‌دانند، اگر تشخیص دهند، مساله ‌ای برای کشور نافع است باز هم آن را انجام خواهند داد، حال اگر تعامل و همفکری در پاره‌ای موارد صورت بگیرد مانع و رافع مسئولیتی که وزیر محترم علوم دارد و باید شجاعانه و قاطعانه در چارچوب قانون انجام شود، نیست و ایشان باید اقدامات مورد نظر خود را با توجه به هنجارهای نظام جمهوری اسلامی با قدرت به انجام برسانند.

خبرنگاری این سوال را مطرح کرد که اعلام شده قرار است بین تیم ملی فوتبال ایران و آمریکا مسابقه دوستانه‌ای برگزار شود که سخنگوی دولت در این باره گفت: من بی‌خبرم.

خبرنگار دیگری از سخنگوی دولت پرسید با توجه به اقدامات داعش و با توجه به این‌که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر به نوار غزه حمله کردند، آیا دولت در این باره تشکیل جلسه داده است که نوبخت در این باره تصریح کرد: در خصوص محکومیت توامان فعالیت‌های تروریستی داعش علیه مردم مسلمان عراق و همچنین حملات واقعا وحشیانه صهیونیست‌ها به نوار غزه، دولت رسما مواضع خود را مبنی بر محکومیت و تقبیح این موارد اعلام کرده و هر آنچه رایزنی با کشورهای همسایه و مسلمان برای دولت امکان‌پذیر باشد از دیپلماسی فعال هم استفاده خواهیم کرد تا یک اقدام متناسب با این کار را داشته باشد.

دنبال این نیستیم حتی یارانه‌ها افراد پردرآمد حذف شود

خبرنگار دیگری از نوبخت پرسید شما پیش از این در بحث هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم از آغاز فرآیند شناسایی خبر داده بودید، در حالیکه وزیر اقتصاد در مجلس از شروع حذف اختیاری سخن گفتند، نظر شما در این باره چیست؟ که نوبخت در پاسخ به این سوال اظهار کرد:‌ من بارها گفته‌ام که ما وظایف قانونی داریم که طی آن یارانه را به افراد متقاضی و نیازمند بدهیم، اما وقتی بیش از 70 میلیون نفر در یک برهه زمانی کوتاه ثبت‌نام می‌کنند و خودشان را متقاضی نیازمند اعلام می‌کنند برای راستی‌آزمایی این مطلب با حفظ احترام و کرامت مردم که ما آن را درست می‌دانیم و معتقدیم باید شفافیت بیشتری داشته باشیم تا آنهایی که نیازمند هستند در این رابطه ثبت‌نام کنند.

وی افزود: ما از همان ابتدا کار خود را در جهت استفاده از اطلاعات بیش از 40 پایگاه اطلاعاتی کشور آغاز کرده‌ایم و هم‌اکنون تعدادی شناسایی شدند که برخی از آنها می‌توانند در پرداخت یارانه‌های آینده مورد توجه قرار بگیرند.

سخنگوی دولت گفت: ما موضوعی را استدعا کردیم که هیچگاه مورد پذیرش قرار نگرفت و آن اینکه اجازه دهیم این موضوع در فرآیند اجرای مرحله دوم همچنان انجام شود؛ چرا که ما خودمان کار بزرگی را در عرصه درمان آغاز کرده‌ایم و هم‌اکنون مساله طرح تحول سلامت را انجام می‌دهیم که مخارجی برای دولت دارد و نیازمند منابع یارانه‌ای هستیم.

نوبخت با بیان این‌که دولت یازده هزار و 300 میلیارد تومان از بودجه عمومی خود را در جهت اجرای قانون هدفمندی کردن یارانه‌ها استفاده می‌کند، گفت: ما دنبال این نیستیم که یارانه‌ها را حتی از افرادی که به عنوان افراد پردرآمد از آنها یاد می‌شود حذف کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: این نوع اطلاع‌رسانی‌های مستمر موجب نوعی استرس و نگرانی در اقشار کم‌درآمد می‌شود و ما این موضوع را عنوان کرده‌ایم که این سوال را همواره از ما نداشته باشید و اجازه دهید که جامعه آرامش داشته باشد.

خبرنگاری پرسید آیا امتیازات خاص برای کسانی که در مرحله دوم ثبت‌نام نکرده‌اند مورد توجه قرار خواهد گرفت؟ که نوبخت در پاسخ به این سوال تصریح کرد: مطمئن باشید با توجه به جلساتی که ستاد مربوطه دارد وظیفه خود می‌دانیم که اطلاع‌رسانی‌های لازم را در این باره داشته باشیم و با توجه به دستورالعملی که در دست است به نحو شایسته تقدیر خواهیم داشت.

خبرنگاری از نوبخت پرسید آیا با توجه به حمایت مجدد مقام معظم رهبری از دولت، این موضوع پایانی برای انتقادات غیرسازنده به دولت خواهد بود که سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال به بیان این جمله بسنده کرد که امیدواریم، ان‌شاءالله.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =