نفت خام آمریکا به بالاترین قیمت ۲ ساله خود دست یافت

در پایان معاملات جمعه درحالی‌که داده‌های چاه‌های فعال آمریکا نشان می‌داد حفاری در ایالات متحده کاهش خواهد یافت، قیمت نفت خام این کشور بالا رفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک و به نقل از رویترز، در پایان معاملات جمعه درحالی‌که داده‌های چاه‌های فعال آمریکا نشان می‌داد حفاری در ایالات متحده کاهش خواهد یافت، قیمت نفت خام این کشور بالا رفت.

داده‌های حفاری اخیر از دیدگاه بازار در مورد کاهش شرایط اشباع عرضه نفت در جهان، حمایت کرد. در طول هفته گذشته با انتشار داده‌های افزایش تقاضای جهانی و انتظار از این که اوپک و سایر کشورهای تولیدکننده نفت توافق کاهش تولید خود را تمدید خواهند کرد، قیمت‌ها در حال افزایش بود.

نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی‌آی) با ۱.۱۰ دلار یا ۲ درصد افزایش در قیمت ۵۵.۶۴ دلار برای هر بشکه بسته شد که بالاترین رکورد از جولای ۲۰۱۵ تا کنون است.

بنچ‌مارک جهانی قیمت نفت، برنت، هم با جهشی ۱.۴۵ دلاری یا ۲.۴ درصدی در قیمت ۶۲.۰۷ دلار برای هر بشکه بسته شد. برنت نسبت به پایین‌ترین مقادیر خود در ۲۰۱۷ که در ماه جون به آن رسیده بود حدود ۳۸ درصد افزایش داشته است.

این هفته شرکت‌های انرژی آمریکا ۸ چاه نفتی را بستند که این بزرگترین کاهش هفتگی از ماه می ۲۰۱۶ تا کنون است و کاهش حفاری‌ها که در طول تابستان با افت قیمت‌ها به زیر ۵۰ دلار برای هر بشکه، شروع شده بود، ادامه پیدا کرد.

شرکت خدمات انرژی جنرال الکتریک، یکرهیوگز، در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد که در هفته منتهی به ۳ نوامبر تعداد چاه‌های فعال به ۷۲۹ حلقه کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از می ۲۰۱۷ است.

 اوپک در پایان نوامبر برای تصمیم‌گیری در مورد اقدامات آینده دیدار خواهد کرد. این درحالیست که نزدیک به یک سال پیش اعضای اوپک با روسیه و سایر تولیدکنندگان مهم توافق کردند تا روزانه ۱.۸ میلیون بشکه از عرضه نفت خود را کاهش دهند.

روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که این توافق که قرار است در ماه مارچ منقضی شود، می‌تواند تمدید شود اما این تصمیم هنوز قطعی نیست.

از سوی دیگر چین واردات نفت خود را به ۹ میلیون بشکه افزایش داد و در لیست برترین واردکنندگان جهان از آمریکا هم بالاتر رفت و به مقام اول دست یافت.

جفریز از اینوستمنت بانک می‌گوید: به نظر می‌رسد رشد تقاضای نفت چین درحال شتاب گرفتن است.

همچنین تاجران نگران ریسک‌های مربوط به مشکلات مالی مداوم ونزوئلا که از اعضای اوپک است و شرکت ملی نفت آن پی‌دی‌وی‌اس‌ای هستند.

دولت ونزوئلا و پی‌دی‌وی‌اس‌ای تا پایان سال حدود ۱.۶ میلیارد دلار بابت خدمات وام و پرداخت بهره بدهکار هستند و ۹ میلیارد دلار دیگر را هم باید بابت خدمات اوراق قرضه در ۲۰۱۸ پرداخت کنند.

ضرب‌العجل سخت پرداخت بعدی پی‌دی‌وی‌اس‌ای یک پرداخت ۸۱ میلیارد دلاری اوراق است که قرار است که قرار بود در ۱۲ اکتبر پرداخت شود اما این شرکت تحت دوره مهلت ۳۰ روزه، پرداخت خود را به تعویق انداخت. سرمایه‌گذاران می‌گویند عدم پرداخت به موقع این بدهی می‌تواند منجر به «قصور در پرداخت» و عواقب قانونی آن شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  16