نرخ سود ابلاغی ۲۲ درصد، دریافتی ۳۰ درصد

با وجود اینکه شورای پول و اعتبار عدد دقیق حداکثر پرداخت نرخ سود را تعیین کرده است ولی بانک های کشور همچنان به روش های مختلف نرخ سودهای متفاوت ارائه می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از خبرآنلاین: شورای پول و اعتبار نرخ سود تسهیلات را 22 درصد تعیین کرده و این موضوع از سوی رئیس کل بانک مرکزی هم به بانک های کشور ابلاغ شده است. در حال حاضر بانک های کشور برای پرداخت تسهیلات نرخ سودهایی بین 26 تا 30 درصد را تعیین می کنند.

رئیس کل بانک مرکزی و سایر مسئولان بانک مرکزی هدف از افزایش نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌ای را احیای این عقود در شبکه بانکی عنوان کرده‌اند اما به نظر می‌رسد نرخ 22 درصد چندان برای بانک‌ها دلچسب نبوده و آنها همچنان با به کارگیری عقود مشارکتی در تسهیلات خرید خودرو، کالا و یا تعمیر مسکن که اساس و ماهیت آنها مبادله‌ای است، سعی در دریافت نرخ‌های بالاتر سود از دریافت‌کنندگان تسهیلات دارند.

در حال حاضر حداقل نرخ سود تسهیلات در بانک‌های دولتی ملی و سپه دریافت می‌شود. بانک‌های ملی و سپه نرخ سود 26 درصد را برای تسهیلات خرد در نظر گرفته‌اند. اما در دیگر بانک‌های خصوصی و غیردولتی نرخ‌ها از 27 درصد تا 30 درصد تعیین شده است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄    =  1