نرخ بیکاری آلمان کاهش یافت

همچنانکه نشانه‌های احیای اقتصاد آلمان به چشم می‌خورد، جدیدترین آمار کاهش غیرمنتظره بیکاری در ماه ژوئن را نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا طبق گزارش سازمان آمار فدرال آلمان، جمعیت بیکاران این کشور 12 هزار نفر کاهش یافت و به 2.94 میلیون نفر رسید. اقتصاددانان در نظرسنجی بلومبرگ افزایش هشت هزار نفری شمار بیکاران را برای ماه ژوئن پیش‌بینی کرده بودند.

نرخ بیکاری ماه مه از 6.9 به 6.8 درصد بازبینی شد و برای ژوئن 6.8 درصد اعلام شد که نزدیک به پایین‌ترین سطح از زمان اتحاد دوباره آلمان در بیش از دو دهه قبل است.

آمار بیکاری مثبت آلمان در تضاد شدید با وضعیت حوزه یورو است که در حال حاضر 19.2 میلیون بیکار دارد. حتی در فرانسه که دومین اقتصاد بزرگ این بلوک ارزی واحد است، تحلیلگران نرخ بیکاری در سه ماهه آخر سال 2013 را 11.5 درصد پیش‌بینی کردند.

بیکاری اندک در آلمان کمک کرده کارکنان در سال جاری افزایش دستمزد چشمگیری داشته باشند که تا 6.6 درصد نیز رسیده است. این وضعیت به همراه تورم اندک، قدرت خرید مصرف کنندگان را افزایش داده و دورنمای رشد اقتصادی را امیدوارکننده ساخته است.

شاخص اعتماد تجاری آلمان که از سوی موسسه Ifo منتشر می‌شود، برای دومین ماه متوالی در ژوئن افزایش یافت و شاخص انتظارات سرمایه گذاران و تحلیلگران موسسه ZEW که تحولات اقتصادی شش ماه آینده را پیش‌بینی می‌کند، نیز رشد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  1  =