ملت ایران از حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای چشم‌پوشی نمی‌کند

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: ملت ایران از حق خود برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای چشم‌پوشی نخواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از فارس ژان ایولوکنت عضو کمیسیون قوانین و گاریومایلام عضو کمیسیون امور خارجی، دفاع و نیروهای مسلح مجلس سنای فرانسه، ظهر امروز (چهارشنبه) با اللهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار ملکشاهی با اشاره به رابطه دوستی دیرینه‌ای که بین ایران و فرانسه وجود دارد، اظهار امیدواری کرد در آینده سطح روابط پارلمانی بین دو کشور افزایش یابد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه مبنای پذیرش حقوق بشر، پذیرش رأی اکثریت یک جامعه است، گفت: حقوق بشر موضوعی است که با نگاه‌های مختلف، مفاهیم مختلفی را به ذهن می‌رساند و ممکن است هر کشور و هر جامعه‌ای به حقوق بشر نگاهی خاص داشته باشد و در جوامع مذهبی و جوامع لائیک دیدگاه متفاوتی نسبت به این مسئله موجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت تبادلات پارلمانی میان دو کشور، خاطرنشان کرد: ایران و فرانسه می‌توانند از تجربیات یکدیگر در قانونگذاری استفاده کرده و به تبادل دانش و تجربیات بپردازند.

وی در همین زمینه آمادگی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی را برای تبادل تجارب با مجلس سنای فرانسه اعلام کرد.

ملکشاهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ملت ایران از حق خود برای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای چشم‌پوشی نخواهد کرد.

نماینده مجلس سنای فرانسه نیز با اظهار تمایل نسبت به افزایش همکاری فیمابین کمیسیون‌های قضایی و قوانین دو کشور، گفت: فضای مساعدی برای همکاری پارلمان‌ها وجود دارد و اگر همکاری مجالس بیشتر باشد، همکاری در سایر زمینه‌ها به ویژه مبانی حقوقی و حقوق بشر، نیز افزایش می‌یابد.

وی در پایان سخنانش گفت: تقویت همکاری میان پارلمان‌های دو کشور موجب ایجاد شناخت و درک متقابل از مواضع و دیگاه‌های طرفین در موضوعات مختلف خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  68  =  78