ققنوس در پی راه‌اندازی شبکه مبادلات پولی نیست

ولی الله فاطمی طی بیانیه ای اعلام کرد:

ققنوس با صدور اطلاعیه ای با امضای ولی الله فاطمی نوشت که ققنوس در پی راه‌اندازی شبکه مبادلات پولی و پرداخت نبوده است. اما این ین سخن چقدر با واقعیت می تواند سازگار باشد.به زودی در همین ارتباط گزارشی منتشر خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بنیاد ققنوس در بیانیه‌ای که امروز هم‌زمان با بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ صادر کرد اعلام کرد: واقعیت آنست که ققنوس در پی راه‌اندازی شبکه مبادلات پولی و پرداخت نبوده و از آغاز بر نظام مبادله و تهاتر دارایی‌های دیجیتالی و پشتوانه‌های آنها تأکید کرده است. شبکه ققنوس خرداد ماه گذشته پس از مراسم کلیدگذاری فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده بود.

در این بیانیه که به امضای ولی‌الله فاطمی مدیرعامل ققنوس منتشر شده است تاکید شده که در بازار ققنوس دارایی‌ها با یکدیگر مبادله می‌شوند و از این جهت، ضمن رونق یافتن اقتصاد حوزه موردنظر، پیامدهای ناگوار پولی نیز بروز نخواهد یافت.

در این بیانیه با اشاره به وعده این بنیاد به عرضه پیمان در تیرماه و تعویق در عرضه آن و همچنین توقف آن پس از اطلاعیه بانک مرکزی تاکید شده است که قانون‌مندی و قانون‌مداری ققنوس مانع از آن شده تا علی‌رغم آمادگی، بدون مجوزهای مراجع صلاحیتدار ذی‌ربط، حتی در سطح آزمایشی فعالیت خود را آغاز کنند.

اخبار مرتبط:

داستان رسمی سازی ناکام یک رمزارز / پیمان ققنوس می شکند؟

 

بنیاد ققنوس پیش از این اعلام کرده بود از اول تیرماه توکن پیمان خود را در سطح محدود منتشر خواهد کرد، اما صدور اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر ممنوع بودن اینگونه از فعالیت‌ها مانع از آغاز فعالیتش شد.

در این بیانیه با ابراز تعجب از صدور اطلاعیه از سوی بانک مرکزی اما تاکید کرده است نگاه متولیان امور حاکمیتی به فناوری دفتر کل توزیع شده و ابزارهای نوآورانه آن سلبی نیست و تنها در پی ضابطه‌مندی هرچه کارآمدتر و اثربخش‌تر این بازارهای نوین هستند تا به‌ویژه در این شرایط ملتهب و مضطرب اقتصادی، از هرگونه آسیب احتمالی به مردم و بنگاه‌های اقتصادی جلوگیری کنند.

به همین دلیل، ققنوس حداکثر انطباق خود را در همه بخش‌ها فراهم آورده و حتی پژوهش‌های تطبیقی و داخلی را برای مشارکت در تدوین پیشنهادهای قانونی و مقرراتی موردنیاز این حوزه نیز آغاز کرده است.

ققنوس در این بیانیه تنها نگرانیش را شکل‌گیری انحصارهای تصدی‌گرانه با پشتوانه یا پشتیبانی منتسب به مراجع ذی‌ربط عنوان می‌کند که به بهانه تهدید نظم و امنیت ملی وارد عمل می‌شوند و همانند سمی مهلک، این بازار نوپدید را پیش از برخاستن از پادرمی‌آورند.

در همین راستا همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ، ققنوس از لوگوی پیمان در این نمایشگاه رونمایی کرد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  49  =  59