فرابوم ۱۵۰میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد/ حضور دو سهامدار جدید

مدیرعامل فرابوم گفت: فرابوم یک شرکت تأسیس‌شده یک میلیاردی بود که امروز بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است.بدیهی است در عصر اقتصاد دیجیتال حضور شرکت‌هایی همچون توسن بسیار مفید و واجب است و این باعث ارزش‌گذاری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پس از گذشت یک‌سال از تاسیس شرکت فرابوم اولین نشست خبری این شرکت با حضور مدیران و صاحبنظران بانکی، فناوری، سهامداران این شرکت و اصحاب رسانه برگزار شد.

صادق فرامرزی، مدیرعامل فرابوم در این مراسم گفت: یک سال و چند ماه پیش بر حسب عادت و به دستور عزیزان در جلسه‌ای حضور پیدا کردم و با دوستان درباره‌ مفهومی به نام «بانکداری باز» صحبت کردم که اطلاعاتی درباره آن نداشتم. بعد از یک الی دو ماه مطالعه در مورد این مفهوم، با اشتیاق فراوان مأمور به تأسیس شرکت فرابوم شدم. این برای من جای افتخار دارد و یکی از دلایل مهمی که با اشتیاق به سمت آن شتافتم این بود که جزو عجایب بود که در سیستم مالی و اقتصاد کشور قدرت‌هایی به بزرگی بانک ملت، ملی و توسن در یک جا جمع شوند و تصمیم به تأسیس یک شرکت مشترک در حوزه مالی بگیرند.

می‌خواهیم به تنها هاب دیجیتال کشور تبدیل شویم

وی عنوان کرد: پس از تأسیس شرکت فرابوم در خردادماه از اواسط شهریور ماه با نیمی از تیم حاضر شروع به کار کردیم و بعد از این اتفاق بسیاری از همایش‌ها تغییر محتوا دادند و سراغ بانکداری باز رفتند.

امروز بیش از ۳۳۰ درصد از برنامه عملیاتی را پیاده کرده‌ایم و حدود هفت بانک را به مجمع به عنوان بانک‌های سرویس‌دهنده اضافه کردیم. روز اول به عنوان چشم‌انداز، یک هدف بلند برای خود ترسیم کردیم و آن اینکه می‌خواهیم به تنها هاب اقتصاد دیجیتال در کشور تبدیل شویم؛ به همین دلیل مأموریت‌مان را از بانکداری باز به نوآوری باز ارتقا دادیم.

فرامرزی ادامه داد: علاوه بر بانک‌ها برخی سرویس‌دهنده‌ها از جمله بورس و شهرداری را به مجموعه سرویس‌دهنده‌ها اضافه کردیم. اتفاقی که به نظرم جای خالی آن در کشور و در حوزه اقتصاد به ویژه اقتصاد دیجیتال دیده می‌شود سینرژی میان ارکان بزرگ تأثیرگذار در این حوزه است که این اتفاق در فرابوم افتاد و خبر خوبی که به صورت رسمی می‌خواهم اعلام کنم اینکه دو بانک محترم دیگر به سهامداران شرکت اضافه شدند. از جمله بانک تجارت و بانک صنعت و معدن که هر کدام با ۱۵ درصد سهام به سهامداران شرکت اضافه شدند.

مدیرعامل فرابوم گفت: فرابوم یک شرکت تأسیس‌شده یک میلیاردی بود که امروز بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است. معتقدم؛ ارزش این‌گونه شرکت‌ها به مراتب بالاتر از این است و بدیهی است که در عصر اقتصاد دیجیتال حضور شرکت‌هایی همچون توسن که راهکارساز برای تسهیل این فرایند هستند بسیار مفید و واجب است و این باعث ارزش‌گذاری می‌شود. آنچه در سال پیش گذشت و به نظرم هنوز هم ادامه خواهد داشت تغییر پارادایمی است که در نشست‌های مختلف درباره آن صحبت کردیم.

گذر از Open API و رسیدن به Open Process

در ادامه این مراسم کاوه رعدی، معاون کسب‌وکار فرابوم عنوان کرد: یک سال از تأسیس شرکت فرابوم می‌گذرد و این شرکت به تراکنشی بالغ بر ۹۱۰ میلیون رسیده است که امروز این عدد از یک میلیارد و 200 هزار تراکنش عبور کرده است. این حوزه نوظهور است؛ اگر بخواهم وارد جزئیات شوم باید بگویم که در شش ماه منتهی به پایان سال 98، در تمامی ماه‌ها تراکنش‌های ما بیش از 100 میلیون بوده است.

رعدی در ادامه صحبت‌هایش به موضوع کاهش تعداد تراکنش‌های کارت به کارت اشاره کرد که در ابتدا ۹۹.۴ درصد تراکنش‌ها روی سرویس‌های کارت به کارت بود و در حال حاضر این عدد به حدود ۶۰ درصد رسیده است و انتظار دارند تا پایان سال به کمتر از ۵۰ درصد برسد. این موضوع تمرکز جدی شرکت بر تراکنش‌های مبتنی بر حساب را به‌خوبی نشان می‌دهد. از دیگر حوزه‌هایی که فرابوم تمرکز زیادی روی آن دارد، موضوع دایرکت دبیت است که این سرویس را تحت عنوان تجاری «پیمان» ارائه کرده و قرار است نسخه دوم آن هم به‌زودی منتشر کند.

معاون کسب‌وکار فرابوم در ادامه گفت: از دستاوردهای فنی یک سال اخیر گذر از Open API و رسیدن به Open Process بود. این موضوع قبلاً در بانک‌هایی که بلوغ زیادی در حوزه فرآیندی داشتند انجام شده است؛ ولی در قالب پلتفرم هرگز انجام نشده است. تفاوتی که ارائه فرآیندها در حوزه پلتفرم می‌تواند ایجاد کند، این است که Omni Channel بتواند هزینه‌های مالکیت برای بانک باشد.

موضوع دیگری که در یک سال گذشته به آن ورود کردیم بحث «بازار سرمایه» است.در بهار امسال موفق شدیم که خدماتی که در بازار سرمایه بود و می‌توانست توسط بانک‌ها کاربردی شود عملیاتی کنیم؛ مثلاً بحث احراز هویت سجام در بانک‌ها که چه به صورت حضوری چه غیر حضوری توسط فرابوم در اختیار بانک‌ها قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  −  49  =