صادرات آب‌معدنی به هزار تن نزدیک شد

با قیمت هر کیلوگرم 800 تومان

فهرست اقلام صادرات غیرنفتی گمرک نشان می‌دهد که ایران در پنج‌ماهه گذشته کمتر از هزار تن آب معدنی را به هفت کشور صادر کرده که ارزش هر کیلوگرم از آن به طور متوسط به حدود 800 تومان می‌رسد اما آمارها نشان می‌دهد که قیمت فروش ایران به بیشتر کشورها حدودا هر کیلو 315 تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ایران طی پنج‌ماه گذشته 922 تن آب معدنی را با قیمت مجموعا 216 هزار دلار یعنی نزدیک به 618 میلیون تومان به هفت کشور صادر کرده است.
آمارها نشان می‌دهد که به لحاظ وزنی افغانستان بزرگترین مشتری آب معدنی ایران است به طوریکه در این مدت این کشور حدود 288 تن آب معدنی و آب گازدار را با ارزش بیش از 90 میلیون تومان از ایران خریداری کرده است.
با این حال به لحاظ ارزش صادرات کشور کویت بیشترین میزان آب معدنی را به لحاظ ارزشی از ایران خرید کرده به طوریکه ایران طی مدت مذکور تنها 70.5 تن آب معدنی و آب گازدار به کویت فروخته در حالیکه ارزش صادرات این محصول به کویت به حدود 220 میلیون تومان می‌رسد.
به این ترتیب اگرچه به طور متوسط ایران معمولا آب معدنی و آب گاز دار را به دیگر کشورها با قیمت هر کیلوگرم 316 تومان فروخته اما قیمت آب‌های فروخته شده به کویت به هرکیلوگرم بیش از 3000 تومان می‌رسد.
آمارهای میزان صادرات غیر نفتی ایران طی مدت پنج‌ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد که کشورهای آذربایجان، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، عراق، قطر و کویت از مشتریان آب معدنی و آب گازدار ایران بوده‌اند.
انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  −  34  =