شهر هوشمند محور هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری به همت پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 14 تا 16 تیرماه 1397 در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با توجه به رشد سریع جمعیت و تمرکز آن در شهرها در سراسر جهان و بزرگ‌تر شدن شهرها و بروز مشکلات و معضلات ناشی از آن، اهمیت روزافزون استفاده از فناوری در مدیریت شهر و همزمان، پیشرفت فناوری‌ها و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات و ظهور اینترنت اشیاء و تأثیر آن بر حوزه خدمات، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری INOTEX 2018 موضوع «شهر هوشمند» را هدف‌گذاری کرده و شعار «شهر هوشمند؛ زندگی هوشمند» برای خود انتخاب کرده است.
بر این اساس در هفتمین دوره نمایشگاه، برنامه های متنوعی برای معرفی فناوری ها و نوآوری های مرتبط با شهر هوشمند در نظر گرفته شده است که از این جمله می توان به چهارمین نشست شبکه سازی نوآوری نیز با حضور اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه از کشورهای مختلف و همچنین نشست شهرداری های کلان شهرهای ایران اشاره کرد.
اجزای نشست شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران شامل استفاده کنندگان و بهره برداران فناوری و نیز ارائه کنندگان فناوری و نوآوری هستند.
استفاده کنندگان و بهره برداران فناوری در این نشست از شهرداری ها، وزارت راه و شهرسازی، سازمان عمران شهرهای جدید، شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی شرکت می کنند. یکی از انگیزه های اصلی این سازمانها، آشنایی با بروزترین فناوری های هوشمندسازی و هم افزایی با یکدیگر برای یافتن راه حل مشکلات توسعه شهری و زیرساخت ها است.
ارائه کنندگان فناوری و نوآوری؛ شرکتهای فناور، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، نوآوران و مخترعین و استارتاپ ها با تکیه بر شناخت خود از معضلات کلان شهرها به ارائه راه حل ها و فناوری های خود به منظور غلبه بر این معضلات خواهند پرداخت و از نزدیک توانمندی های خود را به گروه اول عرضه خواهند کرد.
با توجه به اولویت های توسعه شهری در ایران، محورهای این نشست حمل و نقل هوشمند (Smart Mobility)، مدیریت هوشمند انرژی؛ محیط و محل زندگی هوشمند (Smart Environment & Smart Home)است. ثبت نام در این نشست به زودی آغاز می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄  1  =